refik.in.ua 1 2 ... 5 6

ОБОВ’ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ
по ДП «Одеський морський торговельний порт»
і портопункту Зміїний


(Затверджено наказом начальника ДП «Одеський морський торговельний порт»
від 30.03.2012 р. № 286)

1. Загальні положення

1.1 Обов’язкові постанови по ДП «Одеський морський торговельний порт» і портопункту Зміїний (далі – Обов’язкові постанови) видано відповідно до ст. 78 Кодексу торговельного мореплавства України.

1.2 Чинність Обов’язкових постанов поширюється на судна усіх прапорів і відомств, які знаходяться у портових водах, а також на підприємства, організації, установи і окремих осіб, котрі здійснюють свою діяльність на території та акваторії порту. Незнання вимог Загальних правил і цих Обов’язкових постанов не звільняє від відповідальності за їх порушення. У разі розбіжності вимог Правил плавання з цими Обов’язковими постановами, керуватися належить останніми.

1.3 Ці Обов’язкові постанови скасовують чинні раніше Обов’язкові постанови видання 2010 року.

1.4 Усі зацікавлені особи можуть ознайомитися з Обов’язковими постановами на сайті Одеського порту www.port.odessa.ua у розділі «Нормативні документи».

1.5 Причали ДП «Одеський морський торговельний порт» розташовуються у 7 гаванях і мають таку нумерацію:

Карантинна гавань: причали № 1-д, 2, 3, 4, 5-6, 7, 8, 9, 10, 11-д;

Нова гавань: причали № 12, 13, 14, 15, 16;

Яхт-клуб морвокзалу: причал № 17;

Каботажна гавань: причали № 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24-д;

Практична гавань: причали № 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33;

Заводська гавань: причали № 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 8-з, 9-з, 10-з, 11-з, 12-з, 13-з, 14-з, 15-з, 16-з;

Хлібна гавань: причали № 42, 43, 44, 45, 46;

Нафтова гавань: причали № 47, 5-н, 4-н, 2-н, 1-н, 7-н, 6-н.

1.6 Межа Одеського порту на суходолі пролягає по лінії штучних огороджень, що відділяють портову територію від міських земель і територій суміжних організацій, в узгоджених межах і проходить:


Південним районом:

уздовж огорожі від урізу води біля основи Карантинного молу в районі майданчика TIR до західних торців будівель ВСП судноверф «Україна» (далі – судноверф), далі до схилів парку ім. Т.Г. Шевченка, уздовж обривів парку і міської забудови до Митної площі. Від Митної площі по торцях будівель Управління порту і прохідних, по кам’яній огорожі уздовж вул. Приморської, включаючи в’їзди-виїзди на шляхопровід морського вокзалу, до площі перед Воєнним спуском – в’їзду на шляхопровід. Далі вздовж металевої огорожі західного краю Старосоляної рампи і по нормалі через залізничні колії парної горловини Станційного парку до огородження пішохідної доріжки з поворотом на граничний стовпчик залізничної колії причалу № 26. Від граничного стовпчика на ріг будівлі акумуляторної і вздовж огорожі до залізничного переїзду Вірменського провулка, далі вздовж західної металевої огорожі до огорожі військової частини і на ріг Андросівського молу і причалу № 28.

Північним районом:

від урізу води біля краю Андросівського молу вздовж огорожі і будівель, що відділяють територію військової частини на Андросівському молу до прохідної на вул. Гефта, далі по огорожі вздовж вул. Гефта до огородження, що відокремлює в’їзд на внутрішнє подвір’я заводоуправління, далі по периметру огорожі заводоуправління і вздовж залізничних колій Газового парку до воріт на Хлібну гавань. Від воріт на Хлібну гавань по огорожі, що відокремлює порт від Портового елеватора, Цукрової компанії, Ексимнафтопродукту до перетину з вул. Петренка, потім уздовж воріт Нафторайону і по огорожі вздовж каналу Одеської ТЕЦ.

По морському вокзалу:

територія морського вокзалу – причали № 15–20, понтони яхтового комплексу, обмежена металевою огорожею від стику причалів № 14 і № 15 до стику причалів № 20 і № 21, шляхопроводом і двома з’їздами на вул. Приморську, не є режимною. На період контрольної перевірки суден прикордонними і митними органами на цих причалах запроваджується додатковий режим.


Акваторію порту складають відведені порту водні простори. Акваторія морського порту є державною власністю і знаходиться у користуванні порту. Акваторія порту є водним об’єктом зі спеціальним режимом його експлуатації.

Акваторія ДП «Одеський морський торговельний порт» згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 18.03.2009 № 223 обмежується лініями (система координат WGS-84):

з півдня – паралеллю 46° 24' 59,0" N від берегової лінії до перетину з меридіаном 30° 53' 54,0" E;

зі сходу – меридіаном 30° 53' 54,0" E до перетину з паралеллю 46° 31' 59,0" N;

з півночі – паралеллю 46° 31' 59,0" N до перетину з береговою лінією;

із заходу – береговою смугою і межами причалів, за винятком водного простору Практичної гавані, що належить військово-морській базі ВМС ЗС України (далі – війсково-морська база) і загону морської охорони Державної прикордонної служби України (далі – загін морської охорони) (див. додаток 5), обмеженого Андросівським і Потапівським молами і лінією, що пролягає від південно-східного рогу Потапівського молу через точку з координатами 46° 29' 41,6" N, 30° 44' 23,4" E до місця сходження Андросівського молу з причалом № 28 ОМТП, і водного простору завширшки 40 метрів уздовж причалів № 34 і № 33 Потапівського молу і водного простору завширшки 10 метрів уздовж його торцевого зрізу.

В акваторії порту розташовано якірні стоянки № 354 і № 355, межі яких нанесено на картах.

Якірна стоянка № 354 призначається для великотоннажних суден, а також для танкерів і суден із небезпечними вантажами.

На якірну стоянку № 355 ставляться судна з дозволу Інспекції державного портового нагляду (далі – ІДПН) за вказівкою лоцмана-оператора ПРРС (поста регулювання руху суден) і погодженням з диспетчером порту для виконання допоміжних операцій; оформлення прибуття/відплиття суден; отримання бункера, води, постачання; проведення дрібного ремонту тощо.

1.7 Акваторія порту є водним об’єктом зі спеціальним режимом його експлуатації. На о. Зміїний обладнано портопункт Одеського порту з причальним комплексом. Причальний комплекс складається з двох причалів – вантажного і допоміжного. Конструкція вантажного причалу дозволяє здійснювати швартування двом типам суден: водотоннажністю 8 000 т і 3 000 т з осадкою 6,5 м. Довжина причалів, глибини і допустимі осадки біля причалів вказані у Розпорядженні начальника порту.


Будь-яке судно, що має намір зайти у портопункт Зміїний, має обов’язково по телефону (факсу) чи за допомогою електронного (e-mail) зв’язку повідомити адміністрацію про запланований підхід і мету свого заходу, вказавши при цьому розмір судна, заплановані операції біля причалів комплексу (перестоювання, вантажні роботи, пасажирські операції), тривалість стоянки, вид операцій і робіт, кількість вантажу і пасажирів і т. ін. згідно з вимогами Зводу звичаїв порту.

1.8 Допустима осадка біля причалів обчислюється з урахуванням глибин біля причалів у межах 3-метрової смуги від їх кордонів, без урахування згону/нагону води у порту, і оголошується Розпорядженням начальника порту та доводиться до відома зацікавлених осіб. Прохідна осадка у порту (Тпр) у кожному конкретному випадку визначається Інспекцією державного портового нагляду і капітаном судна залежно від типу операцій, які належить здійснити, і конкретних навігаційних умов.

1.9 В Одеському порту розміщуються ПРРС і лоцманська служба, які входять до складу ДП «Дельта-лоцман». ПРРС здійснює регулювання руху і контроль за безпекою плавання усіх суден і плавзасобів у портових водах і в Зоні контролю ПРРС. Лоцманське проведення на акваторії порту здійснюється державними лоцманами (далі – лоцмани). Лоцманське проведення і послуги з регулювання руху суден (як для суден, що відвідують порт, так і для суден транзитного плавання) здійснюються за своєчасно наданими агентом або судном заявками на адресу ПРРС. Заявка на підхід, плавання суден (кораблів) у зоні дії ПРРС, надання лоцманських послуг та послуг ПРРС має бути надана до ПРРС до 20-ї години доби, що передує добі прибуття судна (корабля). За надані послуги стягується збір згідно із встановленими тарифами.

1.10 Лоцманське проведення від місця приймання і висадки лоцмана у точці за пеленгом 90° і дистанції 2 милі від Воронцовського маяка вважається позапортовим. Лоцманське проведення в акваторії, обмеженій гідротехнічними спорудами, є внутрішньопортовим.


1.11 Судна, що заходять у порт, незалежно від їх відомчої приналежності і прапора, повинні відповідати вимогам міжнародних морських конвенцій, прийнятих Україною, і задовольняти умови безпеки порту, навколишнього середовища, людського життя і самого судна. Відсутність доказів вищевказаного або наявність серйозних порушень можуть стати причиною затримання судна або сплати ним штрафу. Контрольний огляд судна з метою оцінки його придатності для плавання і дотримання вимог щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища із суден організовується службою капітана порту згідно з КТМ України та «Положенням про капітана морського торговельного порту України».

Капітан порту має право заборонити експлуатацію судна, яке створює загрозу безпеці судноплавства і навколишньому середовищу, до усунення порушень вимог нормативних актів і приписів.

1.12 Адміністрація порту надає дозвіл на піднімання затонулого майна, на проведення у межах території порту будівельних, гідротехнічних та інших робіт.

1.13 Територія в установлених межах і акваторія порту, обмежена гідротехнічними спорудами порту, а також якірні стоянки № 354 і № 355 є режимними і перебувають під охороною Служби морської безпеки і підрозділів державної прикордонної служби.

1.14 На акваторії порту заборонені діяльність баз (пунктів) прокату моторних човнів і водних мотоциклів, а також катання на різноманітних об’єктах, буксированих моторними засобами.

1.15 Крім вимог Обов’язкових постанов, усі судна повинні керуватися і виконувати вимоги «Загальних правил морських торговельних і рибних портів» (далі – Загальні правила).

1.16 Невиконання вимог Обов’язкових постанов і Загальних правил тягне за собою накладення штрафу.
2. Захід суден у порт і вихід їх із порту

2.1 Прибуття суден у порт

Оформлення прибуття

2.1.1 Захід суден у порт здійснюється цілодобово.

Оформити прибуття в ІДПН судно має протягом 12 годин після надання судну вільної практики.


2.1.2 Прибуття суден оформляється на постах ІДПН Управління капітана порту (далі – УКП), які розташовані:

Центральний пост ІДПН – на території порту по вул. Деволанівській у будинку Управління порту № 3 на 4-му поверсі, телефони: 729-44-22, 1-20-66;

пост ІДПН на Морвокзалі – у будинку Морського вокзалу, телефон 1-20-84;

пост ІДПН на Нафтогавані – у будинку Управління нафторайону, телефон 1-20-96;

пост ІДПН на судноверфі – телефон 1-60-38.

Для прогулянкових некомерційних суден, яхт, малих і маломірних суден реєстрація дозволів на плавання в акваторії порту і оформлення відходу/заходу здійснюється на постах спостереження за акваторією порту – постах портового нагляду, які розташовано:

Морський вокзал – диспетчерська яхт-клубу Одеса, телефон 1-47-63;

ДП яхт-клуб «Чорноморський», пляж «Відрада» – диспетчерська яхт-клубу, телефон 067-517-88-63;

міжнародний яхт-клуб «Посейдон», 8 станція В. Фонтану – приміщення яхт-клубу, телефон 067-517-88-64.

У разі необхідності прибуття суден, що стоять на якірних стоянках № 354 і № 355, оформляється морськими агентами на Центральному посту ІДПН.

Завірення Реєстру суднових журналів і видача довідок для оформлення Морського протесту здійснюються на Центральному посту ІДПН.

Суднові, машинні та інші журнали завіряються на постах ІДПН порту (Центральному, Морського вокзалу і Нафтогавані).
2.2 Вихід суден із порту

Підготовка до відплиття

2.2.1 Вихід суден із порту здійснюється цілодобово.

2.2.2 Відповідність судна вимогам міжнародних конвенцій, кодексів, національних правил та інших нормативних документів з питань забезпечення безпеки мореплавства, охорони життя людини на морі та запобігання забрудненню навколишнього середовища перевіряється ІДПН, як правило, за 2-3 доби до виходу судна із порту. Результати перевірки оформляються Актами за формою «А» і «В».


Готовність судна до виходу у море перевіряється ІДПН по завершенні вантажних операцій і закріпленні вантажу, після чого оформляється дозвіл на вихід у море.

2.2.3 Капітани суден під прапором України, що вирушають у закордонне плавання, і капітани іноземних суден через агентуючі фірми інформують ІДПН про готовність судна до виходу у море не пізніше ніж за 2 години до початку роботи на судні прикордонного і митного контролів.

У разі відмови капітана від поставлення, відплиття чи перешвартування судна після отримання ним заяви про готовність судна до виконання названих операцій, лоцман і буксири, виділені для забезпечення цих операцій, можуть бути відкликані. За таких умов заявку на них слід подавати повторно. При цьому за марний виклик стягуються лоцманський збір і плата за фактично відпрацьований час буксирами згідно із затвердженими тарифами.

2.2.4 Дозвіл на вихід судна із доку після завершення докування надається через 6 годин після спливання судна у доці.

2.2.5 Для прогулянкових некомерційних суден, яхт, малих і маломірних суден, відхід/прибуття оформляються інспекторами ІДПН на постах портового нагляду. Оформлення прогулянкових, некомерційних суден, яхт для відплиття за кордон здійснюється тільки у пункті перепуску; відходять вони від причалу № 17 Морського вокзалу. Послуги з оформлення і перевірки суден сплачуються згідно з чинними у порту тарифами.

2.2.6 Жодне судно не має права вийти з порту без оформлення відплиття ІДПН.
Оформлення відплиття

2.2.7 Відплиття суден оформляється на постах ІДПН капітанами суден або морськими агентами.

2.2.8 Відплиття службово-допоміжних і маломірних суден, а також пасажирських катерів, які здійснюють плавання по акваторії порту, оформляється Інспекцією державного портового нагляду таким чином:

у період їх роботи або навігації ці судна щомісячно перевіряються ІДПН з обов’язковим складанням Акта перевірки встановленої форми. Акт перевірки є підтвердженням права на роботу і плавання в акваторії порту, у Зоні контролю ПРРС на термін один місяць з моменту складання такого Акта.


Дозвіл на вихід у море надають змінні диспетчери, які погоджують його з портонаглядом, у зоні дії ПРРС – за його командою.

2.2.9 Дозвіл на вихід із порту суден, що оформили відплиття, надає ПРРС по УКХ-радіостанції після узгодження з ІДПН.

2.2.10 Капітани суден, що прибувають у порт для завантаження або часткового відвантаження зернових, сипких і навалочних вантажів, до початку вантажних операцій повинні надати портонагляду вантажний план (на момент завершення завантаження чи часткового відвантаження судна), який би відповідав одному з варіантів завантаження згідно з інформацією про остійність судна при перевезенні зернових чи навалочних незернових вантажів. Інформація про остійність судна повинна бути завірена (підпис і печатка) Класифікаційним товариством.

Судну, на якому відсутня інформація про остійність при перевезенні зернових, сипких і навалочних вантажів або її не завірено відповідним Класифікаційним товариством, відплиття може бути дозволено після укладання вантажного плану Класифікаційним товариством, яке робить на ньому відповідну відмітку.

2.2.11 До виходу судна у море його адміністрація повинна надати ІДПН розрахунок остійності судна, діаграму статичної остійності із зазначенням виправленої і допустимої метацентричних висот.

2.2.12 Послуги, що надаються Інспекцією державного портового нагляду з оформлення прибуття, відплиття суден, перевірки їх відповідності міжнародним конвенціям, оплачуються за чинними у порту тарифами.
2.3 Загальний порядок заходу суден у порт і виходу їх із порту

2.3.1 Капітани усіх суден при плаванні у портових водах повинні суворо дотримуватися вимог цих Обов’язкових постанов.

2.3.2. Для заходу суден у порт і виходу їх із порту призначаються:

Підхідний канал порту, який складається із першого і другого колін (ширина першого коліна – 100 м, другого – 150 м, глибина на каналі – 14 м);

Східний вхід;

Західний вхід;


Північний вхід.

Під час стояння газовоза біля причалу № 7-н рух усіх суден і плавзасобів через Північний вхід забороняється.

Лоцманське проведення суден в Одеському порту є обов’язковим. Захід суден у порт, вихід їх із порту і перешвартування у порту здійснюються цілодобово і лише під проведенням державного морського лоцмана.

Виняток становлять судна, що належать порту, а також українські судна, капітани яких мають дозвіл капітана порту на право плавання без лоцмана; судна і кораблі ВМС ЗС України і морської охорони Державної прикордонної служби України.

Для прогулянкових некомерційних суден вхід і вихід з порту допускається без лоцмана при обов’язковому контролі ПРРС. При заході судна на акваторію, обмежену гідротехнічними спорудами порту, ПРРС дозвіл на вхід у порт дає лише після узгодження з приймаючою стороною.

2.3.3 Капітан судна (через морського агента заявкою) замовляє лоцмана за 45 хвилин до повної готовності судна до швартовних операцій через диспетчера порту («Одеса-радіо-2» канал 22 УКХ; телефони: 1-20-30, 725-29-33, 729-44-95). За 30 хвилин до початку швартувальних операцій капітан судна (самостійно або через морського агента) уточнює готовність судна через лоцмана-оператора ПРРС («Одеса-порт-Контроль», канал 14 УКХ, телефон 1-37-30). При цьому, капітан судна буксирне забезпечення замовляє через суднового агента по факсу або електронній пошті, із зазначенням кількості та потужності буксирів, не пізніше ніж за 2 години до повної готовності судна до початку швартовних операцій. Направляє буксири для виконання швартовних операцій на акваторії ДП ОМТП змінний диспетчер порту.

2.3.4 За 30 хвилин до виконання швартовних операцій капітан судна через лоцмана, викликає буксирне забезпечення по каналу 14 УКХ, лоцман уточнює з диспетчером порту необхідну кількість та потужність буксирів. У разі аргументованої необхідності, інспектор ІДПН може змінити кількість замовлених буксирів.

2.3.5 Для суден, які прямують з моря до причалу, місце зустрічі лоцманів знаходиться у точці у напрямку 90° за 2 милі від Воронцовського маяка. За несприятливих гідрометеорологічних умов місце приймання/висадки лоцманів може змінюватися за погожденням із капітаном судна, лоцманом, лоцманом-оператором ПРРС і капітаном плавзасобу, що обслуговує лоцмана. Лоцман доставляється і знімається із судна різними плавзасобами, залежно від гідрометеорологічних умов.

2.3.6 Капітанам суден, які регулярно здійснюють плавання в Одеський порт, капітаном порту при погодженні з ДП «Дельта-лоцман» може бути надано дозвіл на право самостійного заходу у порт або виходу із порту (право самостійного плавання у портових водах не звільняє судна від сплати лоцманських зборів).

2.3.7 Для отримання права самостійного плавання у портових водах судноводії (капітани, змінні помічники капітана, судноводії суміщених професій) службово-допоміжних, маломірних суден і пасажирських катерів, що належать порту, зобов’язані надати капітану порту Протокол щорічної перевірки знань МПЗЗС-72, Обов’язкових постанов, Загальних правил, району плавання і його засобів огородження, ТТД (тактико-технічних даних) свого судна.

У разі допущення грубих порушень МПЗЗС-72, Загальних правил і Обов’язкових постанов судноводій може бути позбавлений права самостійного плавання у портових водах.

2.3.8 Незалежно від наявності права самостійного плавання, за вказівкою лоцмана-оператора ПРРС, узгодженою з ІДПН, капітани усіх суден, за винятком пасажирських катерів, СПК і маломірних суден, зобов’язані взяти лоцмана, якщо в обстановці портових вод відбулися зміни.

2.3.9 Швартування, перешвартування та відшвартування суден із виведеними із експлуатації головним двигуном, рульовим чи якірним пристроями здійснюється лише після погодження з ІДПН, обов’язково фіксується у лоцманській квитанції і оплачується за збільшеними на 50 % зборами за надані послуги (буксирним, лоцманським).

2.3.10 Перед прибуттям судна у порт і виходом його у рейс капітан повинен переконатися у відсутності на борту свого судна сторонніх осіб і повідомити про це прикордонним властям.
3. Плавання суден в акваторії порту

3.1 Режим плавання

Загальні положення

3.1.1 Контроль за безпекою плавання усіх суден і плавзасобів в акваторії порту здійснює ПРРС.

3.1.2 Суднам, які прямують до причалів порту для швартування, заборонено тримати якорі неприбраними у клюзи, однак якорі мають бути готові до негайного застосування на випадок виникнення критичної ситуації.

3.1.3 Усім суднам на ходу і на стоянці біля причалу заборонено тримати виваленими за борт стріли, крани, парадні трапи, шлюпки та інші предмети без погодження з ІДПН. Лоцманські трапи дозволено тримати за бортом тільки під час приймання/висадки лоцмана.

3.1.4 Судна, які мають на борту вибухонебезпечні і вогненебезпечні вантажі, зобов’язані стати на якір на якірне місце № 354 до отримання розпоряджень адміністрації порту.

Ці судна у портових водах зобов’язані тримати піднятими на видному місці вдень – прапор «БРАВО»; уночі – червоний вогонь, видимий довкола по всьому горизонту (дальність видимості не менше як 3 милі).

При зближенні із такими суднами, судноводії усіх інших суден мають бути особливо обережними.

3.1.5 У портових водах заборонено застосовувати звукові і світлові сигнали, не передбачені МПЗЗС-72, Загальними правилами і цими Обов’язковими постановами.

3.1.6 В Одеському порту для складання плану швартовних робіт щоденно проводиться змінно-добове планування роботи порту (ЗДП) до 12 год поточного дня.

При складанні ЗДП враховується така інформація:

підтверджена портом дата оброблення судна (поставлення на ремонт);

черговість підходу суден відповідно до нотисів;

наявність вільних причалів (доків) на тих комплексах, де підтверджено оброблення судна чи його ремонт.


Інформація для складання ЗДП надається відправником вантажу, фрахтувальником, судновласником, експедитором, морським агентом судна до Головної диспетчерської порту по мірі підходу судна згідно з правилами, передбаченими Зводом звичаїв Одеського порту.

План швартувальних робіт по Одеському порту складається з урахуванням вимог цих Обов’язкових постанов, а також вимог щодо безпеки мореплавства і усталеної доброї морської практики.

Змінно-добовий план роботи порту (план швартувальних робіт) коригується Головною диспетчерською порту за погодженням з ІДПН і ДП «Дельта-лоцман».

3.1.7 Для отримання дозволу на встановлення і роботу земснарядів у портових водах капітан-багермейстер повинен надати до УКП у 3-х примірниках і до Головної диспетчерської порту в 1-му примірнику схеми встановлення земснарядів і райони їх робіт із зазначенням маршруту ґрунтовідвізних шаланд до місця звалища ґрунту. Схеми погоджуються з ІДПН і затверджуються капітаном порту.

3.1.8 Плавкрани та інші судна, що виконують складні і небезпечні роботи з великотоннажними суднами біля причалів або на рейді, піднімають: удень – два прапори RY згідно з Міжнародним зводом сигналів (МЗС), уночі – червоний і зелений вогні один над одним, видимі по всьому горизонту. Судна, що проходять поруч, повинні рухатися з мінімальною швидкістю.

3.1.9 У разі втрати або виявлення на акваторії порту якоря чи іншого предмета, який становить небезпеку для мореплавства, капітан судна повинен негайно повідомити про це капітану порту і диспетчеру порту.

3.1.10 Охоронна зона морської гідрометеостанції (далі – МГС) «Одеса-порт» обмежується радіусом 200 м із центром у МГС (широта – 46°29'28,8''N, довгота – 30°45'33,7''E).

В охоронній зоні з боку відкритого моря плавання будь-яких плавзасобів і суден, а також рибальство – забороняються.

Із внутрішньої сторони Рейдового молу у районі, обмеженому перетином ліній 25-метрової відстані від пірса на краю Карантинного молу і Рейдового молу (див. додаток 4) – заборонено плавання усім суднам і плавзасобам.

3.1.11 Для поставлення до причалів порт приймає судна (див. п. 1.7), осадка яких не повинна перевищувати 13 м, завдовжки 305 м і завширшки до 40 м. Порт може прийняти і більші судна з більшою осадкою, переважно ті, які мають справний підрулюючий пристрій достатньої потужності, і лише за сприятливих навігаційних і гідрометеорологічних умов та достатньому буксирному забезпеченні. Поставлення таких суден до причалів і їх виведення здійснюються за узгодженням з капітаном порту; остаточне рішення про можливість заходу/виходу в/із порт(у) приймає капітан судна.

Баластні судна, що прямують на швартування у порт, повинні мати на борту достатню кількість баласту, який би забезпечував нормальну керованість судна.

3.1.12 Судна з осадкою 11 і більше метрів, що пребувають у портових водах, вважаються суднами, стисненими своєю осадкою, і повинні нести вогні та знаки згідно з Правилом 28 МПЗЗС-72.

3.1.13 Швидкість суден на акваторії порту, обмеженій гідротехнічними спорудами порту, і на Підхідному каналі не повинна перевищувати 6 вузлів. За будь-яких обставин головні двигуни повинні працювати у маневровому режимі.

3.1.14 Швидкість суден на підходах до порту і зовнішньому рейді визначається ПРРС для кожного конкретного випадку окремо.



следующая страница >>