refik.in.ua 1



НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 07.04.2008 р.)



Управління активами: професіоналізм та відповідальність

Під такою назвою 12-15 червня 2008 року у Ялті відбудеться традиційна Кримська науково-практична конференція Української асоціації інвестиційного бізнесу (УАІБ). Професіоналізм та відповідальність невипадково вибрано ключовими темами цьогорічного обговорення. Вони тісно переплітаються з якістю надання послуг з управління активами та перспективами подальшого розвитку в Україні інвестиційних та пенсійних фондів.

На конференції планується розглянути широку низку питань, пов’язаних із законодавчим забезпеченням та регулюванням діяльності з управління активами, розширенням кола фінансових інструментів для ІСІ та НПФ, тенденціями розвитку спільного інвестування та пенсійного забезпечення. Особлива увага буде приділена оцінці ризиків для забезпечення захисту прав інвесторів, впровадженню системи внутрішнього контролю в КУА та стандартів професійної діяльності.

В рамках конференції пройдуть секційні засідання, присвячені проблемним питанням розвитку послуг ІСІ для населення, напрямкам інвестування активів венчурних фондів, чотирічним підсумкам недержавного пенсійного забезпечення, фінансовим інструментам для ІСІ та НПФ, системі внутрішнього контролю, як важливому кроку до підвищення професіоналізму, регулюванню діяльності з управління активами в частині захисту прав інвесторів.

З доповідями на конференції виступлять народні депутати України, представники Секретаріату Президента України, Кабінету Міністрів України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної Комісії з регулювання ринку фінансових послуг, Міністерства фінансів України, Національного Банку України, провідних фінансових та консалтингових компаній, рейтингових агентств, міжнародних фінансових організацій.


Детальніша інформація про науково-практичну конференцію “Управління активами: професіоналізм та відповідальність” та умови участі у ній на сайті УАІБ: http://www.uaib.com.ua/news/anonsy/arhiv_anons/39272.html

*****


Члени секцій УАІБ з управління активами публічних фондів та

правового забезпечення обговорили зміни до Закону «Про рекламу»

і направили свої зауваження до ДКЦПФР

2 квітня 2008 року відбулося спільне засідання секцій УАІБ з управління активами публічних фондів та правового забезпечення, в якому взяли участь представники компаній «УК» «Аврора», «Дельта-Капітал», КІНТО, ОТП Капітал, Парекс Ассет Менеджмент Україна, ПІО Глобал Україна, Тройка Діалог Україна, УкрСиб Ессет Менеджмент, Універ Менеджмент, Фінекс–капітал, Фоїл Ессет Менеджмент Юкрейн.

Учасники засідання обговорили законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами на ринку цінних паперів), оприлюднений на Інтернет-сайті Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Зауваження та пропозиції до законопроекту вирішено направити до ДКЦПФР.

На засіданні було розглянуто і підтримано доповнення до Методики ренкінгування КУА та невенчурних ІСІ за результатами їхньої діяльності. Доповнення, які стосуються, зокрема, ренкінкування за волатильністю та коефіцієнтом Шарпа, будуть винесені на затвердження Ради УАІБ.

Члени секції з управління активами публічних фондів ознайомилися з напрямками діяльності секції у 2008 році, обговорили проблемні питання розвитку послуг ІСІ для населення з метою винесення їх на обговорення в рамках науково-практичної конференції УАІБ «Управління активами: професіоналізм та відповідальність», яка відбудеться 12-15 червня 2008 року у Ялті.

*****


КСУ визнав неконституційним підпорядкування ДКЦПФР Президенту України

Конституційний суд України визнав неконституційним положення закону «Про Державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно з яким ДКЦПФР підпорядковується Президенту України, повідомляє прес-служба КСУ. Крім того, визнано неконституційним положення ст. 1 Указу Президента України «Про Державну комісію цінних паперів і фондового ринку» від 14 лютого 1997 року щодо затвердження Положення про ДКЦПФР. В результаті, зазначені норми втрачають чинність з моменту прийняття рішення КСУ, а відповідні повноваження переходять до уряду.


*****


Загальний обсяг торгів Фондової Біржі ПФТС у березні 2008 року склав

3,2 млрд. грн., а за три місяці 2008 року - 10,7 млрд. грн.

Загальний обсяг торгів Фондової Біржі ПФТС у березні 2008 року склав 3,2 млрд. грн., а за січень-березень 2008 року - 10,7 млрд. грн., що у 2,6 рази більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, повідомляє прес-служба ПФТС. У березні обсяг торгів з акціями дорівнюв 1 530 644 508 грн., з корпоративними облігаціями - 1 320 852 899 грн., з ОВДП - 284 624 190 грн., з муніципальними облігаціями - 47 922 990 грн., з цінними паперами ІСІ - 22 654 460 грн.

Загальна кількість угод, укладених на ПФТС, у березні дорівнювала 7 133 шт. Найбільша кількість угод була укладена з акціями ВАТ «Мотор Січ», ВАТ «Українська автомобільна корпорація», ВАТ «Укрнафта», ВАТ «Азовсталь» та ВАТ «Полтавський ГЗК».

Індекс акцій ПФТС протягом місяця знизився на 13% з 1 102,08 до 959,31 пунктів, а за січень-березень 2008 року - на 18,3%. Капіталізація ПФТС протягом березня знизилася на 6,1% та склала 532 млрд. грн.

Станом на 1 квітня 2008 року у Біржовому списку ПФТС перебувало 927 цінних паперів: 13 - у Котирувальному списку першого рівня, 157 - у Котирувальному списку другого рівня та 757 - у Списку позалістингових цінних паперів.

*****


Фонд державного майна оголосив біржові торги пакетами

акцій шести обленерго

Фонд державного майна оголосив біржові торги пакетами акцій шести обласних енергетичних компаній, повідомляє прес-служба ФДМУ. Зокрема, 14 травня 2008 року на УМВБ буде виставлено 25% акцій ВАТ «Полтаваобленерго», 15 травня - на ФБ «ІННЕКС» 26,98% акцій ВАТ «Львівобленерго», 21 травня - на ФБ ПФТС 25,02% акцій ВАТ «Прикарпаттяобленерго», 22 травня - на КМФБ 25% акцій ВАТ «Енергопостачальна компанія «Чернігівобленерго», 28 травня - на УМФБ 25% акцій ВАТ «Сумиобленерго» та 29 травня - на УФБ 25,01% акцій ВАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго».



*****

Міністерство фінансів розробило Концепцію розвитку внутрішнього ринку державних цінних паперів України на 2008-2011 роки

Міністерство фінансів України, проводячи політику ефективного управління державним боргом, ініціює заходи, що сприятимуть розвитку ліквідного внутрішнього ринку державних цінних паперів, повідомляє прес-служба міністерства. Минулого тижня Міністерство фінансів презентувало Концепцію розвитку внутрішнього ринку державних цінних паперів України на 2008-2011 роки.

У Міністерстві фінансів наголошують на необхідності реформування засад внутрішнього ринку державних цінних паперів, головною проблемою якого є низька ліквідність державних цінних паперів, незначний попит на такі цінні папери з боку інвесторів, повільна торгівля на вторинному ринку капіталу, від чого програють і держава, і інвестори.

Мінфін прагне заощадити кошти держави та сприяти інвестиціям. Концепція реформування внутрішнього ринку державних цінних паперів має на меті створити такі умови для розвитку цього ринку, які б забезпечували фінансування потреб держави з мінімально можливим рівнем витрат, здешевлювали старі борги та враховували інтереси всього кола інвесторів.

Для забезпечення таких умов Мінфін пропонує заходи для покращення пропозиції державних цінних паперів, підвищення їхньої ліквідності, забезпечення прозорості ринку. Зокрема, Концепція Мінфіну передбачає: запровадження механізму ринкового ціноутворення при проведенні розміщень державних цінних паперів для врахування інтересів всього кола інвесторів; достроковий викуп державних боргових зобов’язань з метою економії бюджетних коштів; сучасні конкурентні процедури проведення аукціонів.

Проведення вищенаведених заходів сприятиме розвитку повноцінного та ліквідного внутрішнього ринку державних цінних паперів, який, у свою чергу, сприятиме зменшенню вартості державних запозичень, зниженню ризиків, покращанню іміджу держави як емітента, що у перспективі розширить можливості їх використання як інвестиційного інструмента, зокрема, для недержавного пенсійного забезпечення.


Крім цього, розвиток внутрішнього ринку державних цінних паперів матиме й більш широкі позитивні наслідки для всього фінансового сектору та економіки України в цілому. Ліквідний ринок підтримуватиме нижчі валютні ризики у фінансовому секторі та безпосередньо для позичальників.

*****


Минулого тижня Мінфіну не вдалося реалізувати ОВДП

Минулого тижня відбулися чергові торги з розміщення ОВДП. На них Міністерство фінансів запропонувало потенційним покупцям облігації з терміном погашення 5 травня 2010 року з доходністю 7,7% річних та ОВДП з терміном погашення 28 вересня 2011 року з доходністю 7,9%. Однак, в результаті торгів Мінфіну не вдалося продати жодної облігації.

Для довідки: відповідно до Державного бюджету поточного року державні запозичення на внутрішньому ринку встановлені на рівні 7,776 млрд. грн. З початку 2008 року Міністерство фінансів продало ОВДП на загальну суму 388,939 млн. грн. В свою чергу, у 2007 році було реалізовано ОВДП на загальну суму 3,62 млрд. грн.

*****

За останні п’ять років активи приватних пенсійних фондів Угорщини зросли у 4,75 раза, а добровільних пенсійних фондів - у 2,23 раза

Згідно з даними Угорського агентства з фінансового нагляду (PSZÁF) станом на початок 2008 року в рамках другого рівня пенсійної системи Угорщини функціонували 19 приватних пенсійних фондів¸ а в рамках третього рівня - 68 добровільних пенсійних фондів. Загальна сума активів приватних пенсійних фондів (за ринковою вартістю) станом на початок 2008 року дорівнювала 1 966,17 млрд. форинтів (за офіційними даними НБУ станом на 1 січня 2008 року 1 угорський форинт дорівнював 0,029 грн.). Цей показник у 4,75 раза перевищує результат початку 2003 року. При цьому кількість учасників приватних пенсійних фондів за останні п’ять років зросла у 1,26 раза і станом на початок поточного року дорівнювала 2 764 тис. осіб. Структура портфелю приватних пенсійних фондів Угорщини станом на звітну дату була такою: боргові цінні папери - 61,55% (з них державні цінні папери - 58,62%); цінні папери інвестиційних фондів - 17,3%; акції - 15,33%; кошти на рахунках та готівка - 0,88%; інші активи - 4,94%.


В свою чергу, загальна сума активів добровільних пенсійних фондів Угорщини (за ринковою вартістю) станом на початок 2008 року дорівнювала 786,9 млрд. форинтів, що у 2,23 раза більше показника початку 2003 року. При цьому кількість учасників цих структур за останні п’ять років зросла у 1,17 раза і станом на початок поточного року дорівнювала 1 386 тис. осіб. Структура портфелю добровільних пенсійних фондів на звітну дату була такою: боргові цінні папери - 69,24% (з них державні цінні папери - 66,08%); цінні папери інвестиційних фондів - 12,76%; акції - 10,18%; кошти на рахунках та готівка - 1,82%; інші активи - 6%.

*****

У 2007 році обсяг продажу паїв російських ПІФ через «Сеть Паевых Супермаркетов» зріс на 2,4 %

Обсяг продажу паїв російських ПІФ через «Сеть Паевых Супермаркетов» за 2007 рік становив 756,155 млн. руб., що на 2,4 % перевищує обсяг продажів за 2006 рік (738,4 млн. руб.), повідомляє сайт російської групи компаній «Алор». Торік кількість професійних управляючих компаній, що приєдналися до проекту, збільшилася на 6 установ. Станом на початок 2008 року учасниками проекту були 26 УК та 2 банки. Розширилася й лінійка пайових інвестиційних фондів, що входять до проекту «Сеть Паевых Супермаркетов». Станом на звітну дату їх кількість дорівнювала 122. Мережа має 36 офісів у 26 найбільших російських містах, зокрема, Москві, Санкт-Петербурзі, Новосибірську, Омську, Архангельську, Волгограді, Саратові та інших.

На поточному етапі група компаній «АЛОР» приступає до реалізації проекту щодо розвитку загальнофедеральної мережі фінансових супермаркетів. Протягом п’яти років планується збільшити кількість роздрібних офісів до 400 із присутністю у всіх суб’єктах Російської Федерації. Нові офіси будуть відкриватися в роздрібному форматі під брендом «Сеть финансовых решений «Цивилизация 41». Інвестиції в проект тільки в 2008 році складуть до $10 млн.


«Сеть финансовых решений «Цивилизация 41», окрім паїв ПІФ, пропонуватиме пенсійні продукти недержавних пенсійних фондів, продукти страхування життя страхових компаній, послуги з надання доступу на біржі через системи інтернет-трейдингу, послуги кредитного консультанта.

*****

За останній тиждень Індекс ПФТС знизився на 35,88 пункта


Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 04.04.2008 р.

Обсяг,

грн.


Індекс

ПФТС


Індекс

ПФТС-Cbonds


Індекс ПФТС-Cbonds/TR

162 644 024,49

949,14

106,18

164,6

*****

У березні 2008 року інфляція в Україні дорівнювала 3,8%

У березні 2008 року Індекс споживчих цін в Україні становив 103,8%, а з початку року - 109,7%, повідомляє Державний комітет статистики. В свою чергу, Індекс цін виробників промислової продукції у березні поточного року дорівнював 106,6%, а за січень-березень - 112,4%.

*****

МВФ прогнозує інфляцію в Україні у 2008 році на рівні 20-22%

та зростання ВВП на рівні 5,6%

За оцінками керівництва Міжнародного валютного фонду, наступного місяця інфляція в Україні утримуватиметься на високому рівні, і такі показники можуть бути до середини поточного року, повідомляє РБК-Україна. Але після цього в МФВ чекають на початок спаду рівня інфляції і вважають, що до кінця року цей показник досягне 20-22%. Проте, у Фонді відзначають, що це середньорічні прогнози, а якщо брати прогнози інфляції із розрахунку грудень 2008 проти грудня 2007, то цей показник становитиме 17%.


МВФ рекомендує Україні підвищувати гнучкість обмінного курсу. При цьому відповідної рекомендації повинні дотримуватися не тільки Національний банк, але й уряд. Під гнучкістю обмінного курсу МВФ розуміє розширення меж валютного коридору, що дало б можливість обмінному курсу коливатися в нових межах. Рекомендовано розширення +/- 3% від існуючого, а з часом цей коридор може бути розширений.

Крім того, МВФ рекомендує, щоб за два-три роки НБУ відмовився від режиму утримування обмінного курсу та перейшов до режиму інфляційного таргетування. Такий режим використовується в багатьох країнах. Якщо і в подальшому НБУ проводитиме політику «невтручання» і не впливатиме штучно на курси валют, це призведе до певної ревальвації. Одночасно з цим МВФ рекомендує Національному банку підсилити контроль за банківською системою в Україні. Також НБУ необхідно підсилювати пруденційні вимоги до ризикованих активів та слабких інституцій та приділяти підвищену увагу врегулюванню ситуації з проблемними банками.

У МВФ чекають, що рівень зростання ВВП в Україні в 2008 році складатиме 5,6%. У Фонді вважають, що темпи зростання ВВП в Україні у поточному році дещо загальмуються у порівнянні з темпом зростання ВВП у 2007 році, оскільки раніше вони були дуже високими. Основною причиною зниження темпів зростання ВВП в Україні може стати гальмування темпів розвитку світової економіки.

У той же час МВФ рекомендує Україні в 2008 році скоротити дефіцит бюджету на 1,5% ВВП. На думку керівництва МВФ, це приведе бюджет України до майже збалансованого стану. Крім того, зростання мінімальної заробітної плати та соціальні витрати повинні утримуватися в межах, які відповідають показникам інфляції. Подальший процес відшкодування втрачених заощаджень повинен бути розподілений в часі або компенсований за рахунок скорочення витрат. Скорочення оподаткування повинно бути повністю компенсоване за рахунок скорочення витрат або розширення бази оподаткування. За оцінкою МВФ, адміністрування податків, у тому числі і ПДВ, необхідно зміцнити.


Для довідки: Державний бюджет України на 2008 рік було сформовано на базі прогнозу зростання ВВП на рівні 6,8% та інфляції на рівні 9,6%.


*****

Надходження до загального фонду Державного бюджету України за січень-березень 2008 року на 43% перевищили показник аналогічного періоду 2007 року

За оперативними даними Державного казначейства України надходження до загального фонду Державного бюджету України за січень-березень 2008 року склали 37,5 млрд. грн., що на 43 % або на 11,3 млрд. грн. більше ніж за аналогічний період 2007 року. Виконання плану за І квартал 2008 року склало 109%, - понад план зібрано майже 3 млрд. грн. доходів.

Протягом березня цього року до загального фонду Держбюджету надійшло 12,1 млрд. грн. доходів. Це на 28% або на 2,7 млрд. грн. більше відповідного показника березня 2007 року і на 10% (1,1 млрд. грн.) перевищує планові показники. У розрізі адміністраторів основні надходження забезпечили Державна митна служба та Державна податкова адміністрація.

Так, за результатами березня 2008 року від митниці надійшло 7,7 млрд. грн., що дорівнює 142% плану, встановленого на місяць, і на 85% або на 3,6 млрд. грн. перевищує показники березня 2007 року. Загалом за перші три місяці 2008 року Державною митною службою забезпечено збір доходів розміром 19,3 млрд. грн. або 130% від плану, затвердженого на І квартал. Порівняно з січнем-березнем минулого року митні надходження збільшились на 78 % (на 8,4 млрд. грн.).

Від ДПА у березні 2008 року до Держбюджету надійшло 3,7 млрд. грн. доходів. За результатами січня-березня цього року податківці забезпечили надходження 15,3 млн. грн. доходів до загального фонду Держбюджету, що на 13% або 1,8 млрд. грн. перевищує аналогічний показник 2007 року.

Виконано план зі збору основних податків. Зокрема, надходження від податку на прибуток за результатами І кварталу 2008 року склали 7,6 млрд. грн. або 123 % від плану. У березні сума надходжень за цим податком становила 2,1 млрд. грн. або 276 % від плану надходжень. Надходження ПДВ із ввезених в Україну товарів становили 17 млрд. грн. або 132% від плану (у березні відповідно - 6,7 млрд. грн. або 145% плану). При цьому за перші три місяці 2008 року відшкодовано податку на додану вартість на загальну суму 7,6 млрд. грн. (142% плану). Протягом березня цього року відшкодування ПДВ склало 3,6 млрд. грн. або 162% від запланованого.


*****

Монетарна база в Україні у березні збільшилася на 1,6% до 136,4 млрд. грн., а грошова маса - на 4,6% до 416,2 млрд. грн.

Згідно з даними НБУ, ситуація на грошово-кредитному ринку України у березні 2008 року характеризувалася збереженням досить помірних темпів розширення монетарної бази. Водночас, темпи зростання грошової маси дещо прискорилися, що було пов’язано із активною кредитною діяльністю банків в умовах високого попиту на кредити з боку як юридичних осіб, так і населення. Спрямування грошово-кредитної політики на зменшення інфляційного тиску мало наслідком певне збільшення вартості кредитних ресурсів.

Монетарна база у березні збільшилася на 1,6% (з початку року - зменшилася на 3,9%) до 136,4 млрд. грн., а грошова маса збільшилася на 4,6% (з початку року - на 5,1%) до 416,2 млрд. грн. Більш істотне збільшення грошової пропозиції у березні певним чином стримувалося за рахунок збільшення коштів уряду в національній валюті на 1,4 млрд. грн. (з початку року - на 11,2 млрд. грн.).

Збільшення монетарної бази у березні відбулося за рахунок зростання готівки поза банками, обсяг якої у березні збільшився на 2,7% до 109,8 млрд. грн. (з початку року обсяг готівки поза банками зменшився на 1,2%, а її питома вага в структурі грошової маси - з 28% до 26,4%).

Водночас, обсяг коррахунків банків у березні зменшився на 8,7% (з початку року - на 18,8%) до 15,5 млрд. грн. Динаміка обсягу коррахунків банків у березні була досить мінливою. Національний банк України забезпечував оперативну і гнучку реакцію на зміни в ситуації на грошово-кредитному ринку, проводячи операції як з мобілізації коштів, так і з підтримки ліквідності банків. Зокрема, у березні Національний банк здійснив операції з мобілізації коштів банків шляхом залучення коштів на тендерах з розміщення депозитних сертифікатів на суму 1,67 млрд. грн. (з початку року – 18,15 млрд. грн.).


Одночасно, НБУ у березні проводив операції з рефінансування банків на загальну суму 7 509 млн. грн. (з них 5 835.2 млн. грн. - кредити овернайт, 956,1 млн. грн. - операції своп, 500 млн. грн. – операції прямого репо з державними облігаціями України, 217,8 млн. грн. - кредити, надані на тендерах з підтримання ліквідності банків). З початку року обсяг операцій з рефінансування банків становив 12,9 млрд. грн. (з них 9 982,9 млн. грн. - кредити овернайт, 1 560 млн. грн. - операції прямого репо з державними облігаціями України, 1 104,1 млн. грн. - операції своп, 252,9 млн. грн. - кредити, надані на тендерах з підтримання ліквідності банків).

Середньозважена процентна ставка за операціями з рефінансування за січень-березень становила 14,7% річних, у тому числі за кредитами овернайт - 14,8%, за операціями прямого репо з державними облігаціями України - 14,5%, за операціями своп - 14,5%, за кредитами, наданими на тендерах з підтримання ліквідності банків - 15,2%. Обсяг обов’язкових резервів, сформованих банками у березні за оперативними даними становить 10 740,6 млн. грн.

Загальний обсяг депозитів у березні збільшився на 5,2% (з початку року - на 7,7%) до 301,6 млрд. грн. Депозити фізичних осіб збільшилися на 3,1% (з початку року - на 9,6%) до 180,3 млрд. грн. Депозити юридичних осіб - на 8,5% (з початку року - на 4,9%) до 121,3 млрд. грн.

Обсяг кредитних вкладень у березні збільшився на 5,6% (з початку року - 12,7%) - до 481,1 млрд. грн., при цьому збільшувалися як кредити юридичним особам (на 5,8% у березні та на 11,7% з початку року - до 303,2 млрд. грн.), так і кредити, надані фізичним особам (на 5,3% у березні та на 14,4% з початку року - до 177,9 млрд. грн.).

Середньозважена ставка за кредитами в національній валюті у березні збільшилася з 14,6% до 15,2%, а в іноземній валюті - з 10,7% до 10,8%. Інтегральна ставка за кредитами збільшилася з 13,4% до 13,7%.

В свою чергу, середньозважена ставка за депозитами в національній валюті залишилася без змін - 8,9%, а в іноземній валюті - зменшилася з 6% до 5,7%. Інтегральна ставка за депозитами зменшилася з 7,9% до 7,8%.




Підготовлено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією