refik.in.ua 1



Урок на тему:



Тема: Округлення десяткових дробів.

Мета: Ознайомлення учнів з правилом округлення десяткових дробів; формування вміння порівнювати округлювати дроби; розвиток логічного мислення учнів.

План уроку


  1. Перевірка домашнього завдання .

  2. Вивчення нового матеріалу.

  3. Закріплення матеріалу теми.

  4. Підсумок уроку.

  5. Домашнє завдання.


Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання .

Дидактична гра «Вікторина».

Для гри використовуються жетони та дві ємності, які були підготовлені для такого типу ігор на початку навчального року.

Спосіб гри

  1. Змагаються дві команди.

  2. Завдання (питання) проектуються на екран за допомогою комп’ютера, або формулюються вчителем усно.

  3. Правильні відповіді фіксуються отриманням житонів (одного чи декількох). Жетони накопичуються в ємності, яку тримає капітан команди.

  4. Максимальну вартість питання зазначено перед кожним з них. Там же зазначено додаткові умови.

  5. Для розв’язування кожного з питань до дошки викликається по одному учню від кожної команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 жетон.

  6. Підсумки вікторини підводяться одразу після її закінчення. Кількість жетонів рахується, оголошується команда-переможець. Оцінюється на розсуд учителя найкращі учасники вікторини з обох команд.

Питання для вікторини.


  1. Максимальна кількість жетонів :4

Завдання: Поєднайте стрілками рівні числа у лівому та правому стовпчиках.


І команда

2 3,00002


100


2 3,02

1000


2 3,002

100000


ІІ команда


7 5,0007

10


7 5,000007

10000


7 5,7

1000000




  1. Максимальна кількість жетонів 6:

Додаткові умови не всі записи є неправильними.

Завдання : Знайдіть помилки, там де вони є, і виправте їх.

І команда

5

2 ----- =2,5;

10

17

24 -----= 24,017;

1000


4

---- =0,4;

100

7

241--- =241,7;

100

ІІ команда

3

4---- =4,3;

10

24

17--- =17,024;

100


9

---- =0,009;

1000


9

654 --- = 654,9

100



3. Максимальна кількість жетонів :7

Завдання : Заповнити таблицю.

І команда

Частка

47:10

8:1000

740:10

Звичайний дріб









Десятковий дріб












ІІ команда


Частка

47:10

8:1000

740:10

Звичайний дріб










Десятковий дріб













  1. Максимальна кількість жетонів: 4.

Завдання: Виразіть у метрах і запишіть десятковим дробом.

І команда


  1. 4м 2дм;

  2. 7см;

  3. 15мм.

ІІ команда

  1. 15м 3 дм5см;

  2. 1км3м8дм;

  3. 2879см.




  1. Максимальна кількість жетонів:3.

Завдання: Спираючись на рисунок, запишіть координати точок.





І команда ІІ команда

А – В-

С - Д-


6. Максимальна кількість жетонів :1.

Додаткові умови: За це завдання команда отримує жетон тільки в тому разі, якщо її представник правильно прочитав усі наведені дроби.


Завдання: прочитайте вголос десяткові дроби.

І команда ІІ команда


1,5

0,034

15,1

4,6505

0,012765

12,345

5,002

102,81

311,00001

2,430074


7. Конкурс капітанів.

Максимальна кількість жетонів:4.

Додаткові умови: Капітани працюють за дошкою, решта учнів – у зошитах. Капітани здійснюють взаємоперевірку відповідей.

Завдання: Закінчіть речення.

  1. Найглибше місце на землі – Марсіанська западина, що в Тихому океані, - 11 022м. У кілометрах це буде_________________________

  2. Найглибше на земній кулі озеро – Байкал (Росія). Його глибина сягає 1620м, або ___________________ кілометрів.

  3. Середня висота Антарктиди, враховуючи товщину льодового покриву, - 2040 м над рівнем моря. У кілометрах це становить ___________________.

  4. Серед тварин найбільшу довжину має стрічковий черв’як, якого знайшли в берегових водах Південно-Китайського моря. Його довжина становила 54м 90 см, тобто в метрах_____________________

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником

Пропоную учням самостійно ознайомитися з теоретичним матеріалом у підручнику і відповісти на питання:


  1. Закріплення матеріалу теми.

Розв’язування вправ

Для закріплення матеріалу пропоную учням розв’язати №

Пропоную учням виконати тести з даної теми за комп’ютером .

V. Підсумок уроку

Фронтальне опитування

Опитування проводиться таким чином: зачитую питання, учні на листка дають відповіді.

  1. Які з даних величин можуть бути точними, а які наближеними? (точні величини учні позначають літерою «Т», наближені – літерою «Н». Якщо величина може бути і точною, і наближеною одночасно, учні пишуть «ТН».)


    1. У шкільній бібліотеці 6000 книг;

    2. У класі 36 учнів;

    3. Відстань від Харкова до Києва 500 км;

    4. Довжина кімнати 6 м;

    5. У коробці 18 олівців.

  2. Між якими сусідніми натуральними числами розташований кожний із дробів?

  1. 6,89;

  2. 1,08;

  3. 141,2;

  4. 9,106.

  1. Округліть:

  1. До десятих: 17,25; 0,126.

  2. До сотих: 4,028; 2,144;

  3. До цілих : 13,49; 19,61.




  1. Які цифри можна підставити замість зірочки, щоб після округлення числа в лівій частині наближеної рівності до десятих воно стало дорівнювати числу в правій частині?

  1. 418,5*418,6;

  2. 43,0*43,0;

  3. 879,93*879,93;

  4. 125,*126.

Підводжу підсумки того, як учні сприйняли матеріал, даю поради і рекомендації окремим учням.


VІ. Домашнє завдання: №817, №819, №822 ст. 200-201