refik.in.ua 1

Тренінг «Це повинні знати всі»

Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об'єктах; розвивати навички самозахисту;виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Хід проведення


  1. Організаційний момент

Вправа «Знайомство».

Ваші міркування «Навіщо людині сірники».

(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).

  1. Повідомлення теми заняття 1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.

5 зна

6 ти

1 Це 7 всі

З вин 4ні 2 по

    1. Вправа «Очікування».

а) Учні свої очікування записують на аркушах паперу.

б) Підведення підсумків вправи.

  1. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

  • Ваші асоціації до слова «Вогонь».

Газ плита

Запальничка Небезпека

Сльози Страх Тепло Піч

Рятувальники ВОГОНЬ Сірники

Руїни

Горе

Біда Полум'я

    1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

  • Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити? Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

Якщо холоди настали Допоможе нам вогонь.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра. (Недбале поводження з сірниками). Група №2

б) Електропраска - кожен знає –

У побуті допомагає.

Та пам'ятати має кожний:

Лишать без нагляду її не можна.

(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).


Група №3

в) Наказали мама й тато

Всі електроприлади разом не вмикати,

Бо нагріється розетка,

Спалахне вогнем умить,

І від того дім згорить.

(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).

Група №4

г) Калорифер не вмикати

При фіранці, - каже мати.

Мама вийшла і не знає,

Що вікно уже палає.

(.Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).

Група №5

г) Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам - прикрасам - зась!

Глиця щоб не зайнялась.

(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

б) Робота у групах.

в) Презентація роботи.


а не в лісі, ані в хаті,

умикати нам не слід,

то вимкни всі електроприлади, це небезпечно,

користуйся ліхтариком,

жар в собі вогонь таїть, сірників ти не бери.


Для розваги і для гри

Не розпалюй сам багаття, З грубки жару не беріть Плитку, праску

Коли йдеш з квартири,

Не грайся з вогнем –

Не грайся запальничкою,

Вчитель Щоб зберегти своє житія, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

а) Об'єднання у групи: « Правила протипожежної безпеки» (3 групи).

б) Робота у групах.

- Утвори і запиши речення, з 'єднавши правильні ліву та праву частини.


Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

- На вогні готують їжу,

Пиріжки мста пече.


  • Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню Ми подякуємо.

- Як смеркне тільки надворі, Вмикаєм лампочки в кімнаті.

  • А в печі велетенській-у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

- Летить ракета в небесах,

Вогонь із сота рветься - ах!

Такий він сильний, мудрий, дужий. Вогонь потрібний людям, друже.

Вчитель

Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

- Чому люди його бояться? (Відповіді учнів)

Вчитель.

Дійсно, вогонь - найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь - це ворог людини.

Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

Сьогодні ми про де і поговоримо. А працювати будемо у групах.

    1. Вироблення правил роботи на занятті. (Вчитель записує на дошці),

® Об'єднання у групи,

Вибір лідера.

® Прийняття думок від кожного члена групи.

® Правило піднятої руки.

  • Максимальна активність,

  • Презентація роботи.

5. Вправа «Пошук точок дотику»

а) Об'єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп) Завдання

За поданим віршем встановити причту виникнення пожежі


Гру на №1

а) На роботі мама й тато.

в) Презентація роботи.


    1. Тренінг навичок відмови. Об'єднання у 3 групи (так, ні, не знаю). Завдання: придумати ситуацію, в якій діти збираються гратися з небезпечними предметами, що можуть привести до пожежі. Розіграти сценку.

(Презентація кожної групи).

Вчитель. Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. В дим та попіл перетворюються цінності на мільярди гривень.

Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежегасіння та вмійте ними користуватися.

У житті трапляється різні ситуації. Але запам'ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий - відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум'я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов'язково телефонуйте за номером ?

    1. Об'єднання у групи «У разі пожежі телефонуй!».

Практичне заняття творчого характеру.

Оформити телефони, за якими можна подзвонити рятувальній службі.

8 (Презентація роботи кожної групи).

      1. Зворотній зв'язок. Висновок роблять учні разом із вчителем.


      1. Прощання.


IV Підсумок.

1. Гра «Так чи ні!»

  • Можна гратися із сірниками?(НІ)

  • Вимкни телевізор і вкладайся спати. (ТАК)

  • Рятувальну службу викликай за номером 02! (НІ)

  • Не можна сушити білизну над газом (ТАК)

  • Увімкни електроприлади і йди до школи. (НІ)

  • Сірники дітям - не іграшка. (ТAК)

  • Ялинку прикрасимо бенгальськими вогням и?(Н І)

  • Під час пожежі заховаюсь під ліжко (НІ)