refik.in.ua 1

Журнал спостережень


Програма «Шлях до успіху»

Будь ласка, заповніть цю форму, ознайомте з висновками фасилітатора та надішліть форму до Координатора спеціалістів з моніторингу.

ПІП фасилітатора:____________________________________________________________________

ПІП спеціаліста з моніторингу: _________________________________________________________

Область, район, міcто/село:_____________________________________________________________

Тип та назва навчального закладу, центру ______________________________________________

Дата: ______________ Час початку спостер. ____________ Час завершення спостер.___________

Назва курсу:__________________________________________________________________________

Заняття № (наприклад, №7 або 7.1):________ ______________________

Тема заняття (наприклад, «Графіка»):______________________________

Вік учнів, присутніх на занятті (виділіть, будь ласка, потрібну вікову групу):


  1. 8-11 років.

  2. 12-13 років.

  3. 14-16 років.

  4. інший (який саме)________

Кількість учнів, присутніх на занятті:_______

Особливо корисна, з Вашої точки зору, інформація про учнів (наприклад, діти навчаються іншою мовою, учні раніше працювали на комп’ютері, особливості соціально-демографічного складу групи тощо):





п/п

Критерій

Так

Частково


Ні

Не потрібно

Коментарі

Визначається до заняття

1

Тренінг проводить фасилітатор, який має сертифікат програми
















2

Заняття з учнями проходять регулярно в класі і сплановані на 34 навчальні години.
















3

Кожне заняття триває 2 години
















4

Заняття проводяться за планом, рекомендованим в Методичному посібнику для викладачів.
















5

Відвідуваність учнів занять постійно відмічається фасилітатором в журналі відвідування.


















Визначається під час заняття

6

В класі є правила, написані і прийняті учнями.
















7

Вчитель за потреби звертається до правил.
















8

Всі етапи роботи виконуються послідовно, учні про них знають і виконують:

Вступ

  1. зв’язок з попереднім заняттям



















  1. мотивація


















Огляд комп’ютерних технологій


  1. самостійна робота



















  1. користування друкованим довідником



















  1. користування електронним довідником



















Вправи з комп’ютерних технологій

  1. використання алгоритму «плануємо – виконуємо – перевіряємо –

обговорюємо»



















  1. використання додаткових завдань


















Презентація результатів роботи


  1. організація презентації



















  1. організація обговорення



















Підсумки заняття



















  1. зв’язок з наступним заняттям



















  1. мотивація на наступне заняття
















9

Учні працюють:

  1. в парах при виконанні вправ та роботі за комп’ютером

















  1. малих групах по 3-5 під час виконання проектів



















  1. на захисті проектів
















10

Учні:

а) дотримуються правила «Один з книжкою, інший з мишкою»



















b) звертаються один до одного, коли у них виникають труднощі



















с) обговорюють свої ідеї про виконання робіт та показують (розказують), чому вони навчилися














11

Під час виконання завдань створена така атмосфера (умови), коли всі навантажені приблизно однаково і всі мають змогу ділитися надбаннями та ідеями.
















12

Викладач весь час працює як фасилітатор:

  1. ходить по класу і уважно дивиться що учні роблять



















  1. ставить учням допоміжні запитання при виникненні утруднень



















  1. створює ситуації, які допомагають учням переходити з наявних рівнів навичок до більш складних


















  1. у разі потреби використовує ігри та рухавки

















13

Три складові програми зрозуміло і чітко прослідковуються впродовж заняття:

а) комп’ютерні технології



















в) співпраця



















с) критичне мислення



















Коментар до оцінювання пункту «критичне мислення»:




Якщо учні працюють в парах, то звертається увага на:

  1. дотримання етапів;

  2. самостійне планування;

  3. етап перевірки (неформально; вернісаж у різних формах; розуміння необхідності вдосконалення);

  4. етап обговорення (висновки учнів носять узагальнюючий, оціночний характер);
  5. створення умов, що спонукають учнів до постановки запитань сутнісного характеру, цікавих, нестандартних (немає похвали, а є заохочення).





Якщо учні працюють над проектами, то звертається увага на наявність:

  1. плану та чи зроблений він учнями на всі заняття по проекту;

  2. плану та чи зроблений він учнями на поточне (сьогоднішнє) заняття;плану домашнього завдання;

  3. плану створення презентації;

  4. аналізу виконання того, що було на попередньому занятті.

Крім цього з’ясовується:

  1. Виявлення проблеми.

  2. Формулювання проблеми.

  3. Чи є варіанти шляхів вирішення проблеми.

  4. Чи є оцінка і обґрунтування того, що можна реально виконати.

  5. Розуміння ознак вирішення проблеми.

Якщо учні захищають проекти, то звертається увага на:

  1. Презентацію:

  • чи сформульована проблема;

  • чи визначено реальні шляхи вирішення;

  • чи є результати дослідження;

  • чи зроблено висновки з результатів роботи над проектом.

  1. Захист:

  • фасилітатор та учні ставлять запитання (оціночні: що найкраще, що найважче, що найцікавіше; про труднощі та їх вирішення малою групою; чому навчилися);

  • діти виступають як «доброзичливі критики»;

  • чітко видно, що було планування;

  • проблема є посильною для виконання групою дітей за 3 тижні.

Визначити після заняття

14

Фасилітатор має посібник, всі учні мають посібники, наявний і доступний учням друкований довідник і встановлений на комп’ютерах учнів електронний довідник.














15

Всі комп’ютери учнів мають доступ до Інтернету
















16

Очевидно, що фасилітатор має доступ і користується всіма ресурсами (сайт, телефон регіонального координатора, електронна пошта координатора програми та регіонального координатора), в разі виникнення у нього проблем чи запитань з реалізації програми.
















17

Наявність папок та попередніх робіт учнів на робочих комп’ютерах

















Розгорнута, аргументована рекомендація, відгук (про місця в технології, які потрібно вдосконалити, порекомендувати пройти майстер-клас – і саме з яких питань, рекомендувати брати участь в конкурсах програми, ви можете рекомендувати фасилітатора в майбутньому подавати заявку на виконання роботи спеціаліста з моніторингу, тренера тощо)