refik.in.ua 1

План навчального проекту




Автор проекту:

Ім’я та прізвище:

Джоелін Хілтон та Бетсі Монфорт

Район:

Меза

Назва школи:

Початкова школа КЕЛЛЕР

Місто, штат:

Меза, Арізона




Якщо Ваш Портфоліо проекту буде обрано для публікації в базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього” чи для використання як приклад створення матеріалів до проектів, чи Ви погоджуєтеся, щоб було вказане Ваше ім’я, як автора проекту?

 Так  Ні




Опис проекту




Назва проекту:

Змагання Великих Бобів




Основні питання:






Ключове питання


Як саме ростуть рослини?







Тематичне питання

Як виростити таке велике і міцне бобове стебло, щоб дістатися Замку Велетня?




Стислий опис:




Змагання великих Бобів почалося! Давайте позмагаємося з класами з інших штатів по вирощуванню бобової стеблини, щоб дізнатися, яка команда зможе виростити найвищу рослину. Починаючи з рівних стартових умов (насіння, час посадки) сім чи вісім команд з кожного класу мають спроектувати і провести керований експеримент по вирощуванню бобів, для того щоб разом виявити найкращі умови для вирощування бобів. Учні заноситимуть інформацію про хід експерименту в створюваний ними журнал наукових спостережень, розроблять інформаційний бюлетень, створять мультимедійну презентацію, напишуть статті для публікацій на класних веб-сторінках в Інтернеті, описуючи хід проекту, отримані результати та їх інтерпретацію.




Навчальні Предмети : Клацніть мишею на предметах, які стосуються вашого проекту




 Навчання Бізнесу

 Інженерна справа

 Економіка

 Мови/ мистецтво

 Музика

 Кар’єра

 Громадянська освіта

 Драма

 Іноземна мова


 Промислові технології

 Математика

 Фізкультура

 Природничі науки

 Комп’ютерні технології


 Інше:      

 Інше:     

 Інше:     




Класи: Клацніть мишею на класах, в яких може виконуватись проект




 1-2

 6-8

 Іноземні учні ( для яких англійська –не рідна мова)

 Обдаровані

 3-5

 9-12

 Учні з спеціальними потребами

 Інше:      




Державні стандарти/Навчальні Програми:

Наука (з Стандартів штату Арізона) :

Учні:

  1. Висувають теорії, планують та виконують експерименти, аналізують їх, роблять висновки з цих експериментів.

  2. Пояснюють, чому висування питань і відповіді на них – є частиною процесу наукового дослідження.

  3. Порівнюють свої попередні знання з результатами наукового дослідження

  4. Доводять очевидність змін з плином часу.

  5. Розробляють моделі (ілюстрації та діаграми), щоб пояснити, як події (об’єкти) відбуваються (змінюються) в реальному світі.

Maтематика (з Стандартів штату Арізона):

Учні:

  1. Збирають, організують та роблять записи даних досліджень та експериментів.
  2. Читають та інтерпретують наведені дані, щоб зробити очевидні рішення, висновки та передбачення


  3. Вимірюють дані та характеристики об’єктів, використовуючи відповідні одиниці вимірювання.


Мова та читання (з Стандартів штату Арізона):

Учні:

  1. Використовують правильні записи, додержуючись правил пунктуації, написання прописних букв, граматики та використання вірних слів та правильного їх вживання для вирішення різноманітних завдань з письма.

  2. Збирають, організовують, ясно і точно відображають (переказують) інформацію, зібрану з різноманітних джерел.

  3. Розміщують в певному порядку інформацію, використовуючи декілька друкованих та електронних джерел для написання інформаційних звітів власними словами.

  4. Планують та презентують звіти (результати роботи, збору інформації) використовуючи засоби двох чи більше візуальних засобів інформації.

Комп’ютерні технології (з Стандартів штату Арізона)

Учні використовують:

  1. Комп’ютерні технології для покращення навчання, збільшення продуктивності діяльності та сприяння розвитку творчого потенціалу.

  2. Засоби підвищення продуктивності діяльності для створення моделей процесів та створення творчих робіт.

  3. Телекомунікації для співпраці, публікацій, спілкування з однолітками, експертами та іншими цільовими групами.

  4. Різноманітні медіа та інші формати, для ефективного обміну інформацією та ідеями з різними учасниками навчального процесу та групами населення.

  5. Комп’ютерні технології для того, щоб розміщувати, оцінювати, відбирати та збирати інформацію з різноманітних джерел.

Навчальні цілі/Очікувані результати:

Наукові цілі:

Учні:

  1. Аналізують різноманітні умови росту рослин в лабораторних умовах

  2. Працюють як вчені по плануванню, проведенню, аналізу та написанню звітів дискретного експерименту.


  3. Малюють послідовні дослідницькі малюнки рослин, щоб показати, як вони змінюються впродовж росту.

  4. Роблять періодичні вимірювання та записи висоти рослини, потім будують діаграму, яка показує ріст рослини за деякий проміжок часу.

Процес роботи над проектом та комп’ютерні навички:

Учні використовують науковий журнал для того, щоб:

  1. Організовано документувати методи своїх досліджень з висуванням гіпотез, експериментальною їх перевіркою, результатами та висновками.

  2. Писати відповіді на запитання вчителя продовж всього проекту.

  3. Малювати діаграми та ілюстрації, які відображатимуть процес дослідження та досліджувані ефекти.

  4. Вводити дані в електронні таблиці, будувати діаграми, які показують ріст рослини в часі та інтерпретувати значення діаграми.

  5. Співпрацювати в малих групах.


Створення учнівських публікацій:

Використовуючи програму створення публікацій, учні створюють інформаційний бюлетень класу і запрошення.

Ця публікація включає:

  1. Лабораторні звіти з деталями плану, виконання та результати дослідження „Змагання Великих Бобів”.

  2. Опис, як ростуть боби, та процес лабораторних досліджень.

  3. Вірші та оповідання про рослини та наукову роботу класу.

  4. Розділ “Факти з різних джерел”, в якому відображена інформація з різноманітних джерел (енциклопедії Microsoft Encarta, Інтернету та ін.)

  5. Цитати з вищезазначених джерел.

  6. Графіки з підписами, які пояснюють наведену інформацію.

  7. Цифрові фотографії, зроблені учнями в комп’ютерній лабораторії чи відскановані з звичайних фотографій, зроблених в ході проекту.


Створення учнівських веб-сайтів :

Учні використають Microsoft Publisher для створення класного веб-сайту проекту. Зміст цього веб-сайту включатиме:


  1. Представлення класу та проекту „Змагання Великих Бобів”.

  2. Правила та терміни роботи над проектом (дата початку, дата кінця проекту, види бобів, які мають використовувати для досліджень учасники проекту)

  3. Матеріали, які пропонується використовувати для проектних досліджень.

  4. Керівні матеріали для організації ефективних комунікацій та публікації спільних досліджень в Інтернеті та за допомогою електронної пошти для учасників із різних штатів.

  5. Діаграми, які зображують хід експерименту проекту (використовуючи електронні таблиці)

  6. Поезію, оповідання , цікаві історії, малюнки, жарти, рецепти, маленькі статті, що стосуються проекту.

Діяльність учнів:

  1. За 6-8 тижнів до початку: Налагодити контакти з класами-партнерами в різних штатах країни, які хочуть брати участь у проекті. Краще обрати класи з різними кліматичними умовами. Що б розмістити інформацію інших класів, зверніться на http: // www.epals.com , www.kidsgardening.com.

  2. За 3 тижні до початку проекту: Проростити боби Ліма з різним часом (12 годин, 18 годин, 24 години) показуючи учням, як впливає на ріст бобів кількість світла. Запросіть до цієї роботи учнів. Це буде хороша “провокація” для зацікавлення учнів в проекті.

Початок проекту:
  1. На початку, проростіть по одному бобу для кожного учня для того, щоб використати їх для порівняння. Змочіть четвертину листка паперового рушника та обгорніть навколо кожної бобової насінини. Помістіть цю паперову кульку в Ziploc baggie і закріпіть невеликою стрічкою. За допомогою незмиваючого маркера напишіть учнівські імена на кожному з них. Прикріпіть липкою стрічкою кожен пакетик на вікно, на яке падає принаймні розсіяне світло.


  2. Почніть писати журнал спостережень. Учні будуть використовувати цей журнал, щоб записувати дані, малювати малюнки, діаграми і таблиці. Дуже важливо, щоб учні писали в журнал, відповідаючи на питання вчителя (див. документи Портфоліо)

  3. Спонукайте учнів написати перший запис в журналі, розмірковуючи над Ключовим запитанням: «Як саме ростуть рослини?». Пізніше знову обговоріть це питання і створіть Таблицю “Знаємо, Дивуємось, Вивчаємо” - ЗДВ. Спонукайте запитаннями учнів до постійного обговорення таких запитань: Рослини потребують воду? Як багато? Занадто багато? Рослинам потрібен ґрунт? Які бувають ґрунти? Які саме потрібні бобам? Рослинам потрібне світло? Як багато? Яке світло? Постійно записуйте їх відповіді. Впродовж всього проекту звертайтесь до ЗДВ і після кожного дослідження та обговорення добавляйте в таблицю нову інформацію.

  4. Зробіть для учнів презентацію “Боби, боби та ще більші боби”, оголосивши початок досліджень в проекті.

  5. Дослідіть СВІТЛО. Зверніться до ЗДВ таблиці, обговоріть, як впливає світло на ріст рослин. Якщо світло – це саме те, що дає рослині змогу рости, то скільки саме світла потрібно? Яка кількість світла є ідеальною для рослини, щоб оптимізувати її ріст? Рослини, які ростуть надворі, знаходяться під дією сонячних променів впродовж дня. Якби вони отримували більше світла, чи росли б вони краще? Яке світло для рослин краще? Зовнішнє (сонячне), чи кімнатне (електричне)? Чи ці два види світла однакові? Нехай учні роблять записи своїх гіпотез та передбачень а також міркувань в журналі. Нехай вони подивляться, як виросли рослини, за останні три тижні ( з 12 годинним,18 годинним, 24 годинним освітленням). Нехай учні зроблять виміри та записи і оцінять результати.
  6. Дослідіть: ФОТОТРОПІЗМ. Проведіть таку просту демонстрацію. Поставте 4 дюймову бобову рослину в коробку з шторкою. Рухайте невеличку лампу, освітлюючи рослину з різних боків, через кожні півгодини. Нехай учні прослідкують за рослиною та замалюють її положення, помічаючи, як рослина змінюється залежно від напрямку падаючого світла.


  7. Дослідіть грунт, його пористість та ступінь поглинання. Використовуючи додаткову інформацію, поясніть, що ґрунт потрібен рослинам. Перше дослідження ґрунту – на пористість і характер поглинання вологи. (Якщо грунт занадто поглинає воду, то немає ніяких повітряних бульбашок біля коріння і рослина «задихається». Якщо вода повністю поглинається, то рослина помре від “спраги”). Принесіть в клас 6 типів ґрунтів (суглинок, глина, пісок, перегній, ґрунт для кімнатних рослин та ґрунт природний, з двору). Учні розглядають їх, розминають руками зразки та записують свої передбачення щодо того, який ґрунт може бути найкращим для росту бобів і намагаються пояснити, чому вони вважають, що саме цей вид ґрунту буде найкращим для росту, зважаючи на краще проникнення води та повітряні бульбашки. Працюючи в малих групах по шість учнів в кожній, учні за допомогою води, ґрунту, фільтру та пляшки з під води роблять досліди для кожного типу ґрунту. Для цього потрібно рвучко вилити приблизно 250 г води на зразок та дослідити, скільки часу потрібно воді, щоб почати капати в пляшку через ґрунт і фільтр. Потім виміряти кількість води, яка пройшла через ґрунт. Відняти цю кількість від 250г , щоб знайти скільки води затрималось в ґрунті. Зробіть так, щоб учні робили свої записи в таблиці і потім зробили те ж саме з іншими видами ґрунту. Зробіть так, щоб учні порівняли свої дані, зробили висновки і порівняли їх із своїми попередніми передбаченнями (гіпотезами). Обговоріть.
  1. Дослідіть pH ГРУНТУ. Знову зверніться до ЗДВ таблиці. Запитайте, чи всі ґрунти однакові. Використайте прості тести для визначення рН для всіх 6 типів ґрунтів. Побудуйте порівняльні таблиці і зробіть запис результатів. Обговоріть з учнями інші властивості ґрунтів, які вони вважають важливими. Ґрунти складаються з органічних та неорганічних сполук, компоненти ґрунтів включають пісок, мул, глину, перегній. Жоден з компонентів сам по собі не є вирішальним, але кожен має властивості, що впливають на ріст рослин. В певній пропорції ці компоненти створюють добрі ґрунти, які: 1) пропускають і тримають потрібну кількість вологи, 2) достатньо пористі для циркуляції повітря навколо коріння, 3) можуть тримати коріння на «якорі», щоб воно не рухалося, 4) мають належний pH, і 5) забезпечують рослину поживними речовинами, включаючи азот та мінерали.


  2. Розподіл та перерозподіл малих груп. Розділіть обов’язки між учнями з ведення журналу, поглинання води, впливу світла, типів ґрунту, запропонуйте, щоб вони створили план роботи групи по вирощенню найвищого бобу. (Будь які зміни в умовах зростання та змінах рослин мають бути задокументовані та пояснені). Учні збирають матеріали і готуються до проведення проекту «Змагання Великих Бобів”!(Насіння бобу Ліми мають бути напівпророщені і кожна група має взяти собі по дві насінини для майбутнього проекту)

  3. Починайте проект з погодженої з усіма партнерами дати. Посадіть насіння, робіть щоденні заміри температури. Робіть цифрові фотографії чи малюнки зростаючої рослини та заміри висоти рослини щотижня. В кінці кожного тижня нехай учні порівнюють рослини, описують чим рослини схожі , та чим відрізняються та описують в журналі спостережень. Обмін електронними листами між класами зробить таке змагання більш жвавим. Будь які зміни в умовах проростання мають бути відображені в планах групи.

  4. Почніть створення класної веб-сторінки. Оголосіть завдання для створення сторінки всім групам. Групи можуть створювати свої матеріали в текстовому редакторі Word, потім копіювати їх в шаблон веб-сторінки в Publisher. Покажіть учням, як шукати малюнки в Сlipart, і вставляти зображення, щоб ілюструвати текст.

  5. Почніть разом з учнями створювати індивідуальні інформаційні бюлетені, вони можуть писати вірші про боби в різних формах (сінквіни, акровірші, білі вірші, тощо).

  6. Використовуйте електронні та друковані ресурси для дослідження цікавих фактів про боби “Факти з різних джерел”. Вчіть учнів шукати ресурси в Інтернеті.
  7. Навчіть учнів використовувати Excel чи інші засоби за допомогою яких вони можуть будувати таблиці, графіки та діаграми. Данні можуть бути такі: висота рослини в сантиметрах, як вона змінюється з часом (лінійний графік), порівняння росту всіх рослин класу (стовпчикова діаграма) або результати порівняння учнівських улюблених страв з бобів (кругова діаграма). Учні вставляють такі таблиці, графіки та діаграми в свої інформаційні бюлетені.


  8. В кінці третього тижня учні аналізують результати дослідження росту бобів. Учні порівнюють свої експериментальні дані та реальні результати з відповідними даними та результатами інших. Учні підсумовують всю одержану в класі інформацію і роблять висновок про найкращий метод вирощування бобів. Вони записують ці висновки в свої інформаційні бюлетені.

  9. Індивідуальні інформаційні бюлетені закінчені. (Див. Приклад в папці)

  10. Груповий веб-сайт створено. (Див. Приклад в папці)

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

Від двох до трьох годин щотижня, сім тижнів.

Вхідні знання та навички:

  • Функціональні знання клавіатури та вміння користуватися мишею (вміння роздруковувати, копіювати, вставляти, зберігати інформацію на комп’ютері)

  • Базові знання з використання текстового редактора.

  • Вміння вимірювати довжину в сантиметрах, міліметрах, температуру в градусах по Фаренгейту.

Матеріали та ресурси необхідні для проекту:

Обладнання: (Клацніть мишею в відповідній клітинці)





 Фотоапарат

 Комп’ютер (и)

 Цифровий фотоапарат

 DVD Плеєр

 Інтернет

 Лазерний диск

 Принтер

 Проектор

 Сканер

 Телевізор

 Відеомагнітофон


 Відеокамера

 Обладнання для відеоконференцій

 Інше:      











Програмне забезпечення: (Клацніть мишею на всіх програмах, які потрібні)




 Бази даних/Електронні таблиці

 Видавничі програми

 Електронна пошта

 Енциклопедія на CD-ROM

 Для роботи з зображеннями

 Інтернет веб-браузер

 Мультимедіа (Роwer Poіnt)


 Для створення веб-сторінок

 Текстовий редактор

 Інше:      




Друковані матеріали:

Ресурси:

  • The Life Cycle of a Bean (FOSS Structures of Life Module, grades 3 and 4)

  • Beyond the Bean Seed, Gardening Activities for Grades K-6, Jurenka, Blass

  • Bean Seed Chart (96cm x 127cm) showing ten stages of bean growth, Sargent-Welch publisher

Книги про боби та насіння:

  • From Seed to Plant, Gail Gibbons

  • Bean Seeds in Cups, or Things That Grow, Carolyn Brodie

  • Miss Rumphius, Barbara Cooney

  • Johnny Appleseed, Jack and the Beanstalk, other folk stories

Інші друковані матеріали:


  • Матеріали, створені вчителем для Портфоліо
  • Інструменти для оцінювання







  • Насіння Ліма бобів (100 шт.)

  • 6 різних видів ґрунтів.

  • Маленька яскрава лампа

  • Великий листок паперу

 Паперові рушники

 Мензурки, пляшки з-під води

 Лінійки

  • Зовнішній термометр

 Обладнання для рН тестів грунту

 Одна двокарманна папка с 3 отворами (для кожного учня), папір для малюнків

 Дві папки для всього класу, доступні для всіх учнів: одна з заголовком "Веб-сторінка класу" і друга - "Інформаційний бюлетень"

  • Інструкція “Помічник для батьків”




Інтернет ресурси:

Для вчителя: