refik.in.ua 1

Методична скарбничка міста Новограда-Волинського


ОКРУГЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Оласюк Тамара Миколаївна, Новоград – Волинська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 7, вчитель математики


Математика

5 клас



Мета: закріпити знання алгоритму округлення десяткових дробів до повного розряду; відпрацювати навички розв’язання задач, що передбачають застосування округлення чисел.

Тип уроку
: засвоєння навичок та вмінь.

Обладнання: таблиця округлення десяткових дробів, магнітна дошка.


Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

На дошці завчасно записані правильні відповіді до завдань домашньої роботи (записані або самим вчителем, або одним з учнів), і учні самостійно в зошитах відмічають правильно виконані завдання або виправляють помилки. При цьому помилково виконані завдання коментуються учнями з місць.

Як варіант перевірки домашнього завдання – обмін зошитами та взаємоперевірка.

ІІІ. Відтворення отриманих знань

Учням можна запропонувати розв’язати задачі достатнього рівня, які, окрім усього іншого, передбачають виконання округлення дробів (№№ 820, 821, 823, 824), вправи, обернені до вправ на округлення десяткових дробів ( тобто на відновлення даного числа за відомим наближеним значенням № 826) та декілька вправ більш високого рівня складності.

1.Гра « Закінчи речення»

2. Робота в групах.

№ 820. Презентація роботи груп на дошці у таблиці:


Округлити до:

1) 8419,3576


2) 6745,2891

3) 9421,5307

тисяч










сотень










десятків










одиниць










десятих










сотих










тисячних












3.№ 821. Фронтально з класом

4.№ 823. Робота в парах, але перед тим – зробити кілька прикладів цього завдання фронтально.

Після роботи в парах обв’язкова перевірка заздалегідь заготовленими відповідями на зворотній стороні дошки.

5. № 824. Аналогічно до попереднього завдання.

6.№ 826. Фронтально з классом.

IV. Підсумок уроку

Додаткові задачі високого рівня складності.

  1. Знайдіть помилку:


  1. 3,27≈3,3

  2. 2,99≈3,0

  3. 12,34≈12,3

  4. 0,75≈0,7

  5. 8,18≈8,2

2.Усі числа: 2,5; 2,6; 2,7; 2,8; 2,9; 3,1; 3,2; 3,3; 3,4 – мають одну особливість щодо округлення. Яку?

3.Незнайко задумав число. Спочатку він округлив це число до десятих. Отримав 6,4. Потім він округлив це число до одиниць, отримав 7.Чи не помилився він?

4.Знайдіть пропущене число:

9,7 2а – 3 =17;

4,1 5а – 8 = 2а + 4;

5,3 28 – 4а = ?

V. Домашнє завдання

П. 29, №№ 825, 827, на повторення № 829(1).

Література

  1. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Математика. 5 клас. Харків. Гімназія,2005

  2. Бабенко С.П. Усі уроки математики. Харків. « Видавнича група “Основа”».2009