refik.in.ua 1

Тема: Створення звітів


1. Призначення звітів

2. Створення звітів

3. Редагування структури звіту.

1. Призначення звітів

Звіти багато в чому схожі на форми й сторінки доступу до даних, але мають інше функціональне призначення - вони служать для форматированного висновку даних на друкувальні пристрої й, відповідно, при цьому повинні враховувати параметри принтера й параметри використовуваного паперу.

Більша частина того, що було сказано про форми, ставиться й до звітів. Тут також існують засобу автоматичного, автоматизованого й ручного проектування. Засоби автоматичного проектування реалізована автоотчетами (База даних > Створити > Новий звіт > Автоотчет у стовпець). Крім автоотчетов «у стовпець» існують «стрічкові» автоотчеты. Різницю між ними неважко побачити, поставивши експеримент.
2. Створення звітів

Засобами автоматизованого створення звітів є Майстер звітів.

Він запускається подвійним щигликом на значку Створення звіту за допомогою майстра у вікні База даних. Майстер звітів працює в шість етапів. При його роботі виконується вибір базових таблиць або запитів, на яких звіт базується, вибір полів, відображуваних у звіті, вибір полів угруповання, вибір полів і методів сортування, вибір форми друкованого макета й стилю оформлення. Структура готового звіту відрізняється від структури форми тільки збільшеною кількістю розділів. Крім розділів заголовка, примітки й даних, звіт може містити розділи верхнього й нижнього колонтитулів. Якщо звіт займає більше однієї сторінки, ці розділи необхідні для печатки службової інформації, наприклад номерів сторінок. Чим більше сторінок займає звіт, тим важливіше роль даних, виведених на печатку через ці розділи. Якщо для якихось полів звіту застосована угруповання, кількість розділів звіту збільшується, оскільки оформлення заголовків груп виконується в окремих розділах.
3. Редагування структури звіту.

Редагування структури звіту виконують у режимі Конструктора (режим запускається кнопкою Конструктор у вікні База даних). Прийоми редагування ті ж, що й для форм. Елементи керування в цьому випадку виконують функції елементів оформлення, оскільки друкований звіт не інтерактивний об'єкт, на відміну від електронних форм і Web-сторінок. Розміщення елементів керування виконують за допомогою Панелі елементів (Вид > Панель елементів), що по складу практично не відрізняється від Панелі елементів форми. Важливою особливістю звітів є наявність засобу для вставки в область верхнього або нижнього колонтитула поточного номера сторінки й повної кількості сторінок. Цю операцію виконують за допомогою діалогового вікна Номера сторінок (Вставка > Номера сторінок).