refik.in.ua 1

План-конспект


уроку фізичної культури

проведеного в ___3__ класі «_13__» __березня _____ 2013_ р.
Завдання уроку:

1) вчити комплексних вправ на гімнастичній лаві (силові, для рук, живота)

2) повторити вміння виконувати перекиди вперед, назад.

3) вчити стрибкам через скакалку

4) рухома естафета "Передай м'яч"

Мета уроку:


  • Познайомити учнів з технікою виконання перекиду вперед, назад

  • Розвивати почуття упевненості, окомір.

  • Виховувати інтерес до занять фізичними вправами, старанність.

Тип уроку: комбінований

Методи навчання:

словесні:пояснення, команда, розпорядження

наочні: показ вправ, показ наочних посібників, предметні орієнтири

практичні:практичне виконання вправ учнями

Методи ведення уроку: фронтальний

Місце проведення уроку: спортивна зала

Час: 45 хвилин

Обладнання: гімнастичні мати, волейбольні м’ячі, свисток, годинник

Література: …

План уроку

Зміст навчального матеріалу

Дозування навантаження

Організаційно методичні вказівки

І. Підготовча частина




5-10 хв.




  1. Організація класу

Приводжу клас до спортивної зали та вишиковую в одну шеренгу. Шикування класу в одну шеренгу

30 сек.


Для шикування в шеренгу подаю команду: «В одну шеренгу – ставай!»

  1. Рапорт

Після шикування в шеренгу черговий здає рапорт. Приймаю рапорт, вітаюся і даю дозвіл черговому стати в стрій.

1 хв.

Перед рапортом подаються команди: «Рівняйсь!», «Струнко!», «За порядком – розподілись!». Звертаю увагу на зовнішній вигляд учнів.

  1. Повідомлення завдань уроку

Повідомляю завдання уроку: на сьогоднішньому уроці ми будемо навчатися техніці виконання перекиду вперед, стійки на лопатках з положення в упорі присівши, «міст» з положення лежачи. Навчимося шикуванням та перешикуванням з однієї шеренги в дві. Вивчимо рухливі ігри «Бездомний заєць», «М’яч середньому».

30 сек.




  1. Стройові вправи

По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч кругом різними способами

1,5 хв.

Команди: «Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!». Під час поворотів слідкую щоб діти не розмахували руками, зберігали правильну поставу.

  1. Ходьба та її різновиди

Після поворотів, по моїй команді учні ідуть в обхід.




«Наліво в обхід, кроком – руш!»

  • Ходьба на ноках, руки за голову.

10-15 м.

«Руки за спину став, на носках – руш!» Слідкувати за поставою

  • Ходьба на п’ятках, руки за спину.


10-15 м.

«Руки за спину став, на п’ятках – руш!» Слідкувати за поставою

  • Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки на пояс.

10-15 м.

«Руки на пояс став, на зовнішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою

  • Ходьба на внутрішній стороні стопи, руки в сторони.

10-15 м.

«Руки в сторони став, на внутрішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою

Прискорена ходьба.

10-15 м.

«Прискореною ходьбою – руш!»

  1. Біг та його різновиди

По моїй команді діти переходять з ходьби на біг







Звичайний біг

20-30 м.

Подаю команду «Бігом – руш!». Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.

Біг з високим підніманням стегна, руки на пояс

10-15 м.

«Руки на пояс – став!», «З високим підніманням стегна – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.

Біг з закидом гомілки, руки за спину

10-15 м.

«Руки за спину – став!», «З закидом гомілки – руш!» Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.

Звичайний біг

20-30 м.


«Бігом – руш!».

Темп бігу середній. Під час бігу звертаю увагу на правильне дихання.

  1. Ходьба

Після бігу учні переходять на ходьбу та виконують вправи на заспокоєння дихання.

1-2 Руки через сторони вгору, вдих

3-4 Руки через сторони вниз, видих

10-15 м.

«Кроком – руш!»

Темп виконання вправи повільний

  1. Перешикування

Перешиковую клас з колони по одному, в колону по три

30 сек.

«Наліво в колону по три – руш!». «півкроку!», «Клас, на місці!», «Стій!», «Право-руч!»

  1. Розмикання

Розмикаю учнів на довжину рук в сторони

30 сек.

«Клас, від правофлангового (середини) на довжину рук в сторони, приставними кроками розім – кнись! ».

  1. Виконання комплексу загально-розвиваючих вправ










  • Потягування

В.п. – о.с.

1. руки в сторони.

2. руки вгору.

3. руки в сторони.

4. в.п.

7 – 8 раз

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3 – стій!

Слідкую за правильним положенням рук

  • Нахили голови

В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.

1. нахил вперед.

2. в.п.

3. нахил назад.

4. в.п.

5. нахил вліво.

6. в.п.

7. нахил вправо.

8. в.п.


7 – 8 раз

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!

Слідкую за правильною поставою.


  • Ривки руками

В.п. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми.

1-2. ривки перед грудьми.

3-4. ривки руки в сторони, долонями догори

5-6 раз.

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3 – стій!


  • Колові оберти руками

В.п. – стійка ноги нарізно, руки до плечей.

1-4. оберти вперед.

5-8. оберти назад.

7 – 8 раз

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!


  • Нахил тулуба

В.п. – широка стійка ноги нарізно, руки за голову.

1. нахил вперед.

2. в.п.

3. нахил назад.

4. в.п.

5. нахил вліво.

6. в.п.

7. нахил вправо.

8. в.п.

7 – 8 раз

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!


  • Колові оберти тулубом

В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.

1-4. оберт вліво.

5-8. оберт вправо.

7 – 8 раз


«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!

  • Випади

В.п. – о.с., руки на пояс.

1. випад лівою, руки в сторони.

2. в.п.

3. випад правою, руки в сторони.

4. в.п.

5-6 раз.

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3 – стій!


  • Стрибки

В.п. – о.с.

1-4. стрибки на лівій.

5-8. стрибки на правій.

5-6 раз.

«В.п. – прийняти!», «Вправу почи – най!»

Рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – стій!

Слідкую щоб діти виконували стрибки на носках.

  • Ходьба на місці

Після виконання стрибків учні переходять на швидку ходьбу на місці з поступовим її уповільненням

30 сек.

Слідкувати за правильним диханням

ІІ. Основна частина




25-30 хв.




  1. 1. Перешикування

Перешиковую клас з трьох шеренг в колону по одному

20 сек.

«Зліва, наліво в обхід кроком – руш!»

  1. 2. Акробатичні вправи








  • Перекид вперед назад


Виконується з упору присівши, розгинаючи ноги, поставити руки вперед, нахилити голову, перевернутися, торкаючись лопатками, згрупуватися, перекатом уперед прийти в упор присівши.

Послідовність навчання

  • З упору присівши перекат назад і перекатом уперед сід в угрупуванні.

  • З упору присівши перекид уперед у сід в угрупуванні.

  • З упору присівши перекат назад і перекатом уперед упор присівши.

  • З упору присівши перекид уперед в упор присівши.

5-7 хв.

При навчанні перекиду часто трапляються такі помилки:

  • Недостатнє групування при перевертанні.

  • Неправильне положення рук в упорі присівши (руки при опорі розміщені близько до ніг).

  • Відсутність поштовху ногами.

  • Обпирання головою об опору.

  • Втрата напрямку, відхід вбік.

Страховка

У разі потреби підтримувати за плече

Лазіння по гімностичній лаві





Стрибки

на скакалці





Естафета з елементами гри

БІГ З М'ЯЧЕМ




Лазіння по гімнастичній лаві:

  1. Лежачі на животі, підтягуючись двома руками;

2. Лежачі на животі, підтягуючись руками по черзі

Шикування в дві шеренги

Коротка скакалка: стрибки на обох ногах через обертаючу скакалку:

А) на місці;

Б) зі стрибком вперед.


Коротка скакалка: стрибки через скакалку з однієї ноги, на іншу.




Коротка скакалка: стрибки на правій нозі – 10р., стрибки на лівій нозі – 10р.

Перешикування

Гравці шикуються на лінії старту. За сигналом судді вони затискують між ногами великого м'яча і починають скакати до лінії фінішу, що знаходиться за 10-15 кроків від лінії старту. Якщо м'яч випадає, його потрібно підняти з того місця і продовжити стрибки. Гра буде цікавішою, якщо м'яча передавати як естафету.



БІГ З М'ЯЧЕМ

Гравці стають у дві колони. За 15-20 кроків встановлюється стійка для повороту. У руках перших учасників ракетка і маленький м'ячик. За сигналом перші гравці з обох колон розпочинають біг, тримаючи поперед себе ракетку з м'ячем. Якщо м'ячик упаде, учасник повинен його підняти і продовжити біг з того місця, де він упав. Обігнувши стійку, гравці повертаються назад і передають ракетку з м'ячиком черговому учасникові змагань.


гра ««Світлофор»:


Зелений прапорець - руки в гору
Хто невірно виконує рух , автоматично вибуває з гри .


- жовтий – підскоки на місці ;

- червоний – крок вперед .


До 3 хв.

До 3

хв

До

3 хв.

Під час лазіння не поспішати, бути уважним, міцно триматися за лаву.

Не поспішати, бути уважним, міцно триматися

«Клас! До мене в одну шеренгу – шикуйсь!» «На «перший», «другий» розподілись!»

Спостерігати за правильністю виконання стрибків.

Спостерігати за правильністю виконання стрибків.

Спостерігати за правильністю виконання стрибків.

«В колону по одному вставай!» «На перший,другий розподілись!»

Стежити за правильним виконанням правил естафети.



Стежити за правильним виконанням правил гри



ІІІ. Заключна частина




3-5 хв.




1. Організація класу

Шикування класу в одну шеренгу

15 сек.

«Клас, в одну шеренгу – ставай!»

2. Перешикування

Перешиковую клас з однієї шеренги в коло

20 сек.

« В коло тримаючись за руки – ставай!»

3. Рухлива гра «Пузир»

Діти стоять у колі пліч-о-пліч. За сигналом керівника вони беруться за руки і, ступаючи дрібним повільним ритмічним кроком назад, разом з керівником розширюють коло, декламуючи:

«Роздувайся пузир,

Роздувайся великий,

Залишайся такий,

Та не лопайся.

От такий!»

Діти роблять велике коло, витягуючи руки і не відпускають їх, поки керівник не скаже: «Пузир лопнув». Тоді всі діти присідають і, плескаючи в долоні, промовляють: «Лоп», після цього відразу підіймаються. Далі керівник каже: « З пузиря виходить повітря», і діти дрібним кроком сходяться до центру ( повертаючись у вихідне положення), промовляючи: « Т-с-с.». Гра повторюється кілька разів.

2 хв.

Правило: якщо хтось з дітей відпустить руки раніше команди керівника, він вибуває з гри.

4. Підведення підсумку уроку та організоване повернення в клас.

На сьогоднішньому уроці ми вивчили техніку виконання перекиду вперед, Навчилися шикуванням та перешикуванням з однієї шеренги в дві.


30 сек.




5.Домашнє завдання

Удосконалювати техніку виконання перекиду вперед, назад

30 сек.




6. Організований вихід зі спортивного залу

Вивожу дітей зі спортивного залу в клас

30 сек.

«Право - руч!»,

« Наліво в обхід кроком-руш!»,

«На вихід з залу-руш!»