refik.in.ua 1

ПЕРЕЛІК ОРІЄНТОВНИХ ПИТАНЬ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО СЕМЕСТРОВОГО ЕКЗАМЕНУ З ПСИХОЛОГІЇ


  1. Загальне поняття про психологію, її предмет та завдання. психологія як наука і навчальний предмет, її значення.

  2. Диференціація психології на окремі наукові галузі. Місце психології в системі наук.

  3. Методи психології: характеристика основних (спостереження, експеримент) та допоміжних методів (бесіда, анкетування, інтерв’ю, соціометрія, психолого-педагогічний експеримент, аналіз процесу і результатів діяльності).

  4. Поняття про особистість. Біологічне і соціальне в структурі особистості.

  5. Психологічні характеристики особистості і стійкість, єдність, активність.

  6. Спрямованість особистості: потреби, мотиви, інтереси, моральний ідеал, переконання.

  7. Поняття про діяльність. Структура діяльності.

  8. Види діяльності: ігрова, трудова, навчальна.

  9. Поняття про уміння і навички, їх значення. Процес утворення умінь і навичок. Взаємодія навичок.

  10. Звички: позитивні і негативні. Боротьба з негативними і виховання позитивних звичок.

  11. Поняття про увагу. Фізіологічні основи уваги.

  12. Види уваги: мимовільна, довільна, після довільна.

  13. Основні властивості уваги: зосередженість, стійкість, переключення, розподіл, обсяг.

  14. Розвиток і виховання уваги у школярів.

  15. Загальне поняття про відчуття. Фізіологічна основа відчуттів.

  16. Види відчуттів, класифікація їх.

  17. Властивості відчуттів: якість, інтенсивність. Пороги відчуттів і чутливості аналізаторів. Адаптація.

  18. Поняття про сприймання. Фізіологічні основи сприймання.

  19. Основні види та властивості сприймання.

  20. Поняття про пам’ять. Значення пам’яті в житті та навчальній діяльності. Фізіологічні основи пам‘яті.

  21. Асоціації, їх види: прості і складні. Прості асоціації: за схожістю, за суміжністю, за контрастом.

  22. Процеси пам’яті.
  23. Види пам’яті, їх класифікація. особливості рухової, музичної та обраної пам‘яті.


  24. Індивідуальні відмінності пам’яті: швидкість, точність, міцність, готовність до відтворення. Типи пам’яті: наочно-образний, словесно-логічний, проміжний. Розвиток і виховання пам’яті у дітей.

  25. Поняття про мислення. Фізіологічні основи мислення і мовлення. Зв’язок мислення і мовлення.

  26. Операції мислення і порівняння, аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, конкретизація.

  27. Основні форми мислення: поняття, судження, умовиводи.

  28. Індивідуальні особливості мислення (якості розуму) самостійність, широта, глибина, гнучкість, швидкість, критичність. Розвиток мислення і мовлення у дітей.

  29. Поняття про уяву. Значення уяви в житті та навчальній діяльності. Фізіологічні основи уяви.

  30. Види уяви: мимовільна і довільна, творча і відтворююча; мрія як особливий вид уяви. Розвиток уяви у дітей.

  31. Поняття про емоції і почуття. Фізіологічні основи почуттів і емоцій. Зовнішнє вираження емоцій і почуттів.

  32. Особливості емоцій: позитивні і негативні емоції, астенічні і астенічні, настрій, афекти, стреси, пристрасті.

  33. Поняття про волю, її значення в житті та навчальній діяльності. Фізіологічні основи вольових дій.

  34. Види вольових дій: мимовільні і довільні. Аналіз вольових дій.

  35. Вольові якості особливості: самостійність, цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, витримка, мужність, сміливість, дисциплінованість.

  36. Поняття про темперамент. Фізіологічні основи темпераменту.

  37. Психологічна характеристика темпераментів.

  38. Врахування темпераментів в навчально-виховній роботі.

  39. Поняття про характер. Фізіологічні основи характеру. Типове та індивідуальне в характері.

  40. Риси характеру. Формування характеру і шляхи його виховання.

  41. Поняття про здібності. Здібності і діяльність. Природні передумови розвитку здібностей.
  42. Види здібностей. Ранній прояв здібностей у дітей.