refik.in.ua 1
Тема: «Що таке культурна спадщина?»


Мета: - пояснити сутність поняття «культурна спадщина»;

- ознайомити учнів з культурною спадщиною міста;

- виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу;

- викликати бажання вивчати берегти і примножувати багатство рідного краю.

Обладнання:


Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

- Встали дітки всі рівненько

- Привітайтеся гарненько

- Добрий день!

- Добрий день!

- Сідайте.

- Сьогоднішній урок з вами проведу я,звати мене Дарина Іванівна.

II. Перевірка домашнього завдання.

Що ви готували на домашнє завдання?

А зараз я перевірю як ви засвоїли вивчений матеріал?

Яку людину називають ввічливою?(уважну, привітну)

Коли потрібно вживати «чарівні слова»?

Які ще ввічливі слова ви знаєте?

Ситуативні задачі

Ось послухайте деякі ситуації:

Коли ви приходите в гості?


  • Просто так

  • Чи коли вас запросять?

  • Чому?

  • Що б ви зробили, якщо б вам в подарунок принесли солодощі чи фрукти?

  • Подякували ы пригостили всіх?

  • Чи мовчки відклали?

  • Учні як ви думаєте, хто перший повинен сідати за стіл?

  • Господар чи гості?

  • Що ти зробиш, коли побачиш плачучого однокласника?

  • Підійдеш до нього і запитаєш що у нього сталося?

  • Чи зробиш вигляд, що не бачиш?

III.Мотивація навчальної діяльності.

Проблемні задачі.

А зараз дітки, я вам розповім про один випадок, що стався з Вітею і його сестричкою Олею,а ви подумайте як можна оцінити поведінку хлопчика.

  1. Повернувшись зі школи, Вітя сів читати книжку. До нього підійшла сестричка Катя.

- Вітю дістань будь –ласка з полиці мою книжку.

- Не заважай!- крикнув на неї Вітя.


- Хіба ти не бачиш, що мені ніколи?

- Пробач, Вітю, я більше не заважатиму, - сказала Катя й пішла до другої кімнати до своїх іграшок…

- Як поводиться Вітя?

- Що він повинен був зробити?

IV.Повідомлення теми уроку.

Отже, що бути достойним українцем треба бути ввічливим, уважним. А ще треба добре знати все про свій край, місто, його минуле, звичаї, традиції народу. Тому тема нашого уроку буде « Що таке культурна спадщина?»


  • Діти, зараз ми прочитаємо епіграф до уроку

« Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безслідно. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.»

  • Як ви розумієте цей епіграф?

V.Засвоєння нових знань.

а) сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Бесіда

- Чи можете ви відповісти на запитання теми нашого уроку?

Що взагалі означає «спадщина»?

Спадщина(культурна) – явища культури , науки, побуту, що залишилося від попередніх часів, від попередніх діячів, поколінь.

  • Що дісталося нашому поколінню у місті від предків? Які старовинні культурні надбання, що ними гордилося? (Ратуша, замок «Паланок»,драмтеатр..)

2.Пояснення вчителя.

Отже, учні, культурна спадщина-це усе те, що протягом поколінь створили люди : храми і дороги, міста і парки, твори мистецтва, книжки.

Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, освіту, звичаї і традиції. А наше завдання – зберегти цей скарб і примножити його.

Фізкультхвилинка.

3.Розповідь про памятки на території краю, міста.

- А зараз дітки, я вам розповім про деякі кількісні пам’ятки,які є у нашому місті.

* На центральній вулиці Мукачева височіє красива велична споруда.

Міська Ратуша – це пам'ятник архітектури XX століття, визначна пам'ятка Мукачева. Міська Ратуша була побудована у 1904 році. З трьох сторін вежі Ратуші розташовані куранти – це робота годинникаря Йосипа Шавінського. На той час це були одні з кращих курантів в Європі, як і сама Ратуша. Є однією з найкращих культурних пам'яток в місті Мукачеві.


  • Поблизу Ратуші є пам'ятник Кирилу і Мефодію.

  • Дітки, а чи знаєте ви, хто такі Кирило і Мефодій?

Кирило і Мефодій – це слов'янські просвітителі. Вони є творцями словянської абетки, провідниками християнства. Вони перші здійснили переклад з грецької мови на слов'янську декількох книг богослужбового змісту. Мефодій і його молодший брат Кирило народилися в родині воєначальника в місті Солуні. Все життя і діяльність їхня була присв'ячена створенню основ слов'янської писемності і літератури.

  • Ще однією культурною пам'яткою про яку я вам розповім є драмтеатр.

Театральне мистецтво в Мукачеві зародилося ще в 19 ст., що привело невдовзі до численним побажанням городян бачити в Мукачеві власний театр.

У 1884р. було створено товариство, яке збирало добровільні пожертвування на будівництво театру.

В 1896р. відбулася закладка фундаменту будівлі майбутнього театру.

28 жовтня 1899р. драматичний театр прийняв перших глядачів. Красива театральна будівля, збудована в стилі австрійського модерну.

Дітки, а яка найвизначніша кількісна пам'ятка є у місті, про яку я вам ще не розповіла? (замок «Паланок»)

  • Одна з найцінніших пам'яток Закарпаття є замок «Паланок». Замок розташований на горі вулканічного походження висотою 68м.

Свою назву – «Паланок» - замок бере від так званого паланку – дубового частоколу, якими були укріплені рови навколо замку. Розташований замок на трьох терасах і складається з трьох частин.

Кожна частина замку оточена мурами з - 3,5 м, завтовшки. У замку є колодязь глибиною 85 м. Існує легенда, що з дна колодяза веде підземний хід до берега річки Латориці.

Належав замок угорським королям династії Арпадів, потім династії – Анжу.
  • Учні, на території нашого міста є ще дуже багато культурних пам'яток, про які ви ще дізнаєтесь самостійно.


б) осмислення активних зв'язків.

1.Робота з підручником.

- Відкрийте свій підручник на ст. 76. і дізнаємося, що по цій темі розповість нам підручник.

- А зараз, учні читаємо про себе.

- Отже, дітки, що належить до культурної спадщини? (………)

Поряд з нами живуть люди, які формують культурну спадщину нашого народу це:

Художники(Борис Кузьма, Володимир Микита, Микола Дем'ян..)

Композитори( Юрій Глеба, Степан Жупанин, Євген Станкович..)

Поети( Іван Чендей, Олександр Духнович, Василь Галас, Василь Кузан…)

Архітектори (Євген Дудар, Дмитро Шлянський, Юрій Пшеничний..)

2.Робота з зошитом.

- Відкрийте свої зошити.

- Подивіться на перше завдання.

-Прочитайте його.

- Отже, дітки за допомогою підручника впишіть у схему, що належить до культурної спадщини.

- Подивіться на друге завдання.

- Розгляньте малюнки і скажіть мені, які громадські місця на них позначено?

- Позначте плюсом, які є у вашому місті.

VI. Повідомлення д/з.

  • Учні на домашнє завдання, вам потрібно буде знайти цікаву інформацію про найулюбленішу культурну спадщину міста Мукачева.

VII.Підсумок уроку.

  1. –Діти, давайте хором прочитаємо вислів:

«Берегти і примножувати надбання української культури - обов'язок кожного»

  • А що б ви хотіли зробити, щоб наше місто було ще красивішим?

  1. Гра «Інтерв'ю»

1.Що таке культурна спадщина?

2.Що належить до культурної спадщини нашого міста?

3.Хто назве пам'ятники, які є у нашому місті?

3)Доповни

- Сьогодні на уроці дізнавсь…..

-Молодці.

- Наш урок закінчено.

- Встали всі

- Допобачення!

- Допобачення!